woensdag 5 september 2012

Over leren en soep

Want om het nou wéér over die quilt te hebben, LOL. Er is zo weinig meer over te vertellen, ik heb besloten dat ik de volgende bloemen toch elke keer met een nieuw aangehecht draadje maak. Maar ik ga de bloemen die al gedaan zijn uiteraard niet uithalen :-) Als ik erg veel zin en tijd heb, dan kan ik overwegen om de inkomende lijnen uit te halen, maar ik vind het nu nog niet storend genoeg om dat te doen, we zien wel als alle bloemen gedaan zijn.

Verder kan ik melden dat de spoel weer eens op was, en toen het bovengarenklosje ook, en toen de spoel weer, enz LOL

Daarom vertel ik vandaag maar over de soep van vandaag :-)

Pindasoep
Een hééééle grote pan. dus de ingrediënten zijn wel voor veel en ook een beetje op gevoel, ik weet echt niet meer precies hoeveel water ik heb toegevoegd.
600 gr kipfilet, 1 potje kippebouillon, 1 zak Chinese groentenmix (400gr) hoewel ik Thaise gebruikte, want er was geen Chinese. 1 grote ui (of 2 als je bent zoals ik), 2 teentjes knoflook, en 1 pot pindakaas 500gr, ohja en wat olie om te bakken en ketjap manis.

Het zou kunnen dat de eerste ui en knoflook die ik eerst netjes fijn snipperde, is aangebrand tijdens het snijden van de kipfilet in blokjes.

De verbrande ui weggoien en de 2e ui snipperen en wokken:

Overdoen in grote (en ik bedoel GROOT) soeppan, met de kippenbouillon (de kip die daarin zit klein gesneden) en aanvullen met water (ik heb er geloof ik wel 5 of 6 liter ofzo bijgedaan)

De groenten ook maar even gewokt, want het was wokgroentemix :-)


De groenten in de soeppan erbij en de kip in de wok (foto vergeten) dichtschroeien en dan ook in de soeppan:


De soep aan de kook brengen en even door laten koken. Dan de pindakaas er door roeren en nog even doorkoken, naar smaak ketjap toevoegen ( ik deed 1 eetlepel per liter). De boel aflaten koelen en morgen pas eten, dan kunnen de smaken goed intrekken!

En dan heb je wel eens ineens een leermomentje!

Soms blijk je 'gewone dingen' gewoon niet goed te doen, kijk maar eens naar dit filmpje ....


.... en leer je veters strikken, op de verbeterde manier, LOL

Groetjes,


Merel

 www.birdblocks.com

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat met die ui ken ik, ik kook regelmatig {zo'n 40 jaar} aardappels in twee pannen.
De soep ga ik zeker maken, ik ben een echte pindakaas liefhebber en zal niet genoeg hebben aan een pot. Groet, Hanny.

Shirley zei

Ik schrok even van de pot pindakaas, maar na uitrekenen van alle ingrediënten, komt het op bijna 5 punten per 250 ml soep, mits je 6 liter soep maakt. Is het 5 liter soep, dan is het bijna 6 punten per kom. Oooh, dan valt me reuze mee, en wil ik me hier ook wel aan vergrijpen morgen. Owacht, je zegt 1 dag laten rusten, voor zaterdag dus.

Shirley zei

Soep is heerlijk! De pan met 3 liter soep is afgekoeld, ik zet hem maar in de koelkast, was het bijna vergeten.