donderdag 6 februari 2014

Over golven

Ja hoor ik geef het meteen toe, ook ik ben door het haakvirus gegrepen. Dat komt doordat ik weer eens op het wijde web aan het surfen was (altijd gevaarlijk). In een vorig blogje link ik naar de 'boosdoener' hi hi. Die golfjesdeken, daar was ik helemaal verliefd op, dus vandaar....

Het gaat niet snel, want quilten blijft voor mij natuurlijk altijd nummer 1, maar dit is wel makkelijk mee te nemen!

Ik had het zelfs mee op vakantie (wel een haakwerk en géén quiltwerkje!), lekker in de schaduw bij het zwembad :-)


Ik heb geen idee hoe lang deze strook is, maar ik heb over mijn schoot gemeten hoe breed ik het werk wil hebben :-)
Ik heb ook al 3 verschillende patronen gebruikt :-) Omdat ik gemakkelijk wilde dacht ik eerst om en om een baan vermeerderen en een baan verminderen te doen (2x2 stokjes vermeerderen en 2x2 stokjes verminderen) . Maar de golf werd niet zo diep als ik wilde. De blauwe baan is gedaan met 1x3 stokjes vermeerderen en 1x3 stokjes verminderen. Maar dat vond ik ook nog niet genoeg effect.

Nu ben ik dus in de gele baan 'netjes' zoals het patroon voorschrijft in de zelfde baan aan het vermeerderen en verminderen. Het wordt nog wel eens wat.

Ik link vandaag door in de 'donderdagse deken update', dat ga ik niet elke week doen hoor, want ik verwacht niet zóveel ontwikkeling dat er steeds iets te zien is. Maar het is toch wel een stok achter de deur om zo nu en dan eens iets te laten zien.

Deze beker kocht ik op Bali, ik vind het een mooie tekst.

En het was ook nog voor een goed doel.

Als ik op straat loop maak ik wel eens een foto van zo'n billboard. Meestal omdat ik de gegevens even op een gemakkelijke manier wil onthouden....

Maar soms gewoon omdat er zo'n snoepje op staat ;-)
(oh, als ik dit zie dan ga ik me toch wel oud voelen hoor, zo'n jonkie die al concertpianist is)


Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha Merel,schiet al lekker op die deken,leuk een up-date 'bijna' iedere donderdag,je hebt wel een stok achter de deur gezet! Over dat billboard zal ik niet teveel 'mokken'
Maar waar is dat snoepje???!!hihihihi(sorry kon het niet laten)Gr.Adri.

Anoniem zei

Ha Merel,schiet al lekker op die deken,leuk een up-date 'bijna' iedere donderdag,je hebt wel een stok achter de deur gezet! Over dat billboard zal ik niet teveel 'mokken'
Maar waar is dat snoepje???!!hihihihi(sorry kon het niet laten)Gr.Adri.