vrijdag 16 mei 2014

Over mijn favoriete stopwoordje

'even gauw'


Even gauw een klein quiltje quilten. Het is voor een cadeautje, op het laatste moment bedacht (uiteraard). Ik quiltte weer eens het meander-patroon, waarom zie ik daar toch altijd zo tegenop? Als ik eenmaal bezig ben gaat het heus wel, en waar ik bij andere patronen 'gewoon begin' hik ik hier altijd tegenaan. Tijdens het quilten heb ik ook een (stop-)woordje in mijn hoofd, om te zorgen dat ik de vormen niet te vlak maak. Wil je het weten:

Mickey-mouse-oren. Zo heb ik het ooit eens horen noemen, je moet zorgen dat je bolletjes steeds zo rond worden als Mickey-mouse-oren, dan komt het goed!


Even gauw de bies erom naaien. Oh kijk eens wat een mazzel, de strook is 5 centimeter te lang! (ik was bang dat het net niet genoeg zou zijn!) en uit dat stukje kon ik dus precies nog een blokje snijden voor het calorieloos tussendoortje waar ik lapjes van 5x5 cm voor gebruik :-)


Even gauw een foto maken, blijkbaar met de spelden (die twee knalroze stippen linksonder!) er nog in die het label op z'n plek houden! Jawel deze quilt heeft een heel echt opgenaaid label gekregen.

Misschien denk je dit quiltje te (her-)kennen... Dat klopt. Een beetje. Het zijn dezelfde stofjes als het Catquiltje van maart. Ik had toen mijn stroken (expres) te breed gemaakt, omdat ik nog niet precies wist hoe het zou gaan worden. Wat ik over had gooide ik natuurlijk niet weg, ik maakte er ook een quilttopje van. En die kwam nu goed van pas!

Even gauw een blogje schrijven tijdens het werk... Mmm, dat ging niet, ik ben bijna de hele dag bezig geweest, net als even gauw lunchen (4 crackers), daar begon ik mee om 12.30u en de laatste hap  kon ik om 14.40u nemen! Maar niet getreurd, het bloggen is gelukt, het eten is gegeten, en het was gezellig druk in de winkel vandaag ;-)

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

2 opmerkingen:

Marga (MarPie) zei

Het is eventjes toch maar een leuk quiltje geworden.

Groetjes,
Marga♥

10ekequilt zei

Ziet er mooi uit Merel en van die oren zal ik onthouden!