vrijdag 17 april 2015

Over hulp bij een vogel

Time flies, fun of niet. Het lijkt wel steeds sneller te gaan. Gelukkig heb ik fun, niet altijd, maar toch wel vaak :-) Soms heb ik het idee dat we binnenkort een nieuwe eenheid nodig hebben om het te meten, want er klopt helemaal niks meer van.
Ik wilde nog vertellen over de voorbereidingen voor Rijswijk, maar ja, dat is ondertussen al achter de rug, dus de vruchten van deze arbeid:

en deze:

Hebben jullie vorige week al in Rijswijk kunnen zien. Het was een groot succes, ik heb heel veel mensen gesproken en een leuke beurs gehad. Ben je niet geweest? Zonde, zet volgend jaar in je agenda zodra de data bekend zijn. Het is echt leuk om te gaan!

Ondertussen ben ik natuurlijk met van alles bezig, elke maand het BLOMblokje (ik wil eigenlijk wat verder vooruit gaan lopen) en de 10 blokken voor de MOD Sampler (nog maar 2 maanden voor mij, verschillende leden zijn op verschillende momenten ingestapt, dus dat is voor iedereen weer anders!)

En ik begin zo nu en dan iets nieuws natuurlijk. Ik zal alles op z'n tijd laten zien.

Vandaag begin ik met dit:

Gelukkig heb ik altijd hulp :-)

Maar bij dit projectje was het wel héél interessant om in de buurt te zitten:

Er werd zelfs een pootje toegestoken bij het onder de naald begeleiden van de stof...

Rosie had zich echt helemaal in dit project verdiept, logisch, het gaat immers om de totstandkoming van een vogel!

Dáár moet je natuurlijk als kat goed in de buurt blijven. Voordeel voor mij is dat ik niet zoveel tafelruimte nodig had ;-)


Het vleugeltje keerde ik door een sleufje in de stof, doordat je het vastnaait zie je dat straks niet meer.


Ik legde het malletje voor het vogellijf zo dat een bloemetje op de plek van het oog kwam. Ik vind het zelf wel een leuk effect geven.

Alleen nog even vullen:

En dan kan het hippyvogeltje (het is immers een bloemenkindje) er vandoor! Het is een klein cadeautje voor een verjaardag.

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com


Birdblocks, quiltshop Amsterdam

creating rainbows

4 opmerkingen:

Johanna Zweden zei

O wat een leukerd en het jasjes staat poes mooi!
Fijn weekeinden vanuit Zweden

Marga (MarPie) zei

Erg leuk vogeltje en een gigantische hulp heb je erbij.
Beurs was heel gezellig, dat kan ook niet anders want jij was er ook. ;o))))

Groetjes,
Marga♥

Marina Brito de Campos zei

Heel erg lief!

inge zei

wat een leuke vogel! en een keileuke assistente!