dinsdag 24 november 2009

hij is af!


Jippie, hij is af. Heerlijk. Het zat natuurlijk weer niet allemaal mee, want ik was eerst van plan om de bies tegen te naaien met een siersteek op de voorkant.

Ik heb de bies dubbel genomen, en de rafels gelijkliggend met de achterkant vastgenaaid, en toen naar voren geperst. Daar moet ie dan natuurlijk ook vastgenaaid en dat wilde ik met een siersteek doen. Maar mijn proeflapjes werden niet mooi, dus alsnog besloten om het anders te doen.

Zo gezegd zo gedaan, transparant garen op de bovendraad en garen in de kleur van de achterkant op de onderspoel. Machine ingesteld op een hele smalle zigzag (bijna een rechte steek, dus steeklengte 2,5 tot 3 en steekbreedte max.1). De steekjes vallen dan links naast de bies en rechts net op de bies.

Ik ben erg tevreden, vind de rode bies het geheel mooi inframen en afmaken. Morgen ga ik de tunnel tegenzomen (OK, Ok, ik geeft toe, toch nog wat werk dat moet, maar hij voelt af!) tijdens de Silvia's Bridal sampler Bee.

En nu maar kijken welke van de projecten de volgende wordt, er staan er alweer heel wat te trappelen. Ach misschien ga ik nu weer wat meer door elkaar werken, dan heb ik wat meer verschillende dingen om jullie te laten zien. Want zoals zij hier schrijft, een blog schrijven stimuleert wel om steeds iets te willen laten zien! Nou jullie blogs lezen stimuleert ook hoor! Misschien ga ik ook eens wat rijen gansjes maken (flying geese, staat ook op haar blog, kijk maar één pagina verder), ik ben dol op strippy quilts, maar ik heb er nog nooit een zelf gemaakt, dat kan mooi met een paar rijen gansjes afgewisseld met effen banen. Oh nee! weer een WIM (wil ik maken) erbij...


Groetjes,

Merel

www.birdblocks.com

3 opmerkingen:

Katrien zei

Wat een kleurige quilt.
En Gansjes ??,Leuk om doen hoor.Met het machien ??? ik maak ze wel met de hand hoor.

Yvonne aka sommeke zei

Bravooooooooo! Superquilt!
Sssttt .... niet over gansjes praten! Die zijn te verleidelijk!

Annelies zei

Het is een leuke fleurige quilt geworden Merel !