zaterdag 26 juli 2014

Over flanel in de zomer

Soms lijk ik wel niet goed wijs. Zoals bijvoorbeeld als ik bij 28 graden een flanelquilt ga quilten! Quilten is toch al geen zomerwerk, doe het maar lekker in de winter, warme (nog-niet-affe) quilt opschoot en lekker steekjes zetten.


Maar ja een baby opkomst, dus huppakee...

Ik besloot deze roze stof met dit garen te quilten, het is zo op de klos totaal niet dezelfde kleur, maar als enkele draad zie je dat dus echt niet!

echt niet!

Dit is glow-in-the-dark garen, daarom wilde ik dit graag gebruiken, ondanks het kleurverschil, maar ik heb al veel vaker gezien dat zo'n enkele draad heel goed de kleur lijkt aan te nemen van de achterliggende stof, dus ik maakte mij geen zorgen. En zie het resultaat, het valt echt niet op, dus wees niet bevreesd als je zelf eens niet helemaal kan matchen!


In het midden maakte ik kleine lusjes, in de hoeken een grote bloem, maar wat te doen in de randen....


Eerst een golvende lijn tekenen met mijn buigbare liniaal....


Het zijn bladerranken geworden, zo tussen de bloemen in een bladrank vond ik wel passend.



Zo, laat de kleine nu maar komen :-)

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com


Birdblocks, quiltshop Amsterdam

creating rainbows

1 opmerking:

Anoniem zei

Je hebt wel lef, 28 graden!!! Die baby boft maar weer wat een leuke kleurtjes. Hee en die buigzame liniaal das een goeie, wist niet dat die er waren! Weer wat voor op mijn wensenlijst! Groetjes Adri.