donderdag 12 februari 2015

Over Shades of gray and vanilla en Cotton and Steel

Nee, ik ben niet naar die film geweest. Ik houd niet zo van films, want ze duren zo lang, een hele avond waarin ik veel liever met mijn lapjes speel. Ik heb dus meestal geen geduld voor films, tenzij er Hobbits in voorkomen, dan wil ik wel een uitzondering maken.

Veel interessanter is dat deze grijs met vanille stofjes gisteren zijn binnengekomen :-)
Toevallig... (waarom is 'de smaak' vanille bij ons eigenlijk geel?)

Deze stoffen zijn bekend onder de naam Color Theory, maar ik zie hier niet veel kleurenleer in zitten (als ik aan kleurenleer denk is dat voor mij toch een combinatie van kleuren; grijs is voor mij neutraal). Dus ik noem deze serie maar gewoon grijs met vanille ;-)

Nog meer leuks is binnengekomen. Lang heb ik (en met mij velen) gewacht op de stoffen van de nieuwe designgroep Cotton and Steel!

Dit is een eerste levering, waar er nog vele zullen volgen (er staat nog veel meer in bestelling, de vertegenwoordiger had 3 velletjes nodig!, LOL)

Verschillende series waaronder Homebody, vintage prints for the happy recluse van Kimberly Kight. Van dezelfde ontwerper ook Cookie book, full cookie jar happy home.

En deze beauty van Rashida Coleman Hale: Mochi, folklore moon rabbit autumn rice.

Nu nog tijd vinden om dit moois in allerlei quilts te stoppen. Hebben jullie dat nou ook dat de tijd steeds sneller lijkt te gaan? Vorig jaar ging al voorbij in een maand of twee, dit jaar lijkt nog niet eens begonnen en we zitten alweer in week 7!

In ander nieuws: Ik ga volgende week naar QuiltCON in Austin Texas, USA! Zo spannend! Ik heb er zin in en ga mij helemaal laten onderdompelen in de ModernQuilt stijl! Met onder anderen een quiltshow, workshops, lectures, een feestje van Moda en ledenvergadering van de Modern Quilt Guild. Ik ben zo benieuwd hoe het allemaal is, dat ik er nu al onrustig van slaap, dus als ik een beetje afwezig overkom, dan weet je waar het van is.

De kasten die ik voor de winkel aan het maken ben vorderen (niet snel genoeg naar mijn zin, maar ja, dat heb ik bij wel meer dingen...)

Dan zijn de hondjes van mijn schoonzus ook nog een paar dagen op bezoek. Leuk, maar dat kost toch wel wat tijd (en gedoe, want Rosie is natuurlijk weer helemaal niet blij met die invasie. Gelukkig is er ruimte genoeg voor iedereen, die hondjes zijn samen ongeveer net zo groot als Rosie alleen, LOL. Maar al het eten uit elkaar houden enzo is even wat meer geregel.)

Bij het verdwijnen (ik heb dat niet zien aankomen) van mijn blog-lezer heb ik me nu eindelijk een nieuwe gevonden. Ik lees nu wat blogjes via feedly, omdat ik me niet heb voorbereid op het verdwijnen van bloglines ben ik wel mijn oude leeslijst kwijt. Maar misschien is dat wel een klein beetje goed voor mij. Ik heb er nu serieus maar een heel beperkt aantal in staan. Misschien red ik het nu om ze bij te houden...


En ik vergeet dat ik ondertussen wel eens wat blokjes kan laten zien van de MOD Samplerclub. Die heb ik een tijdlang vooruit gemaakt, waardoor ik ze nog niet (in detail, voor de club uit) wilde laten zien, maar daar kan ik nu wel eens aan beginnen (stom hè, iets van een tijdje geleden bloggen zit niet zo in mijn systeem). Binnenkort komt er dus een serie blokjes langs uit het gave boek van Tula Pink (ik vind het heerlijk om steeds weer blokjes uit dat boek uit te zoeken, daar kan ik rustig een aantal quilts uit maken. Wat dan weer niet 'mag' van mezelf omdat ik nog zoveel meer ideeën heb, dan is het toch zonde om meer van het zelfde te maken...)

Zo, het heeft even geduurd sinds het vorige blogje, maar nu ben je dan weer bijgekletst :-)

N.B. De winkel blijft volgende week gewoon open op dezelfde dagen/tijden als normaal, bestellingen en emails worden een weekje uitgesteld.

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com


Birdblocks, quiltshop Amsterdam

creating rainbows

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Merel, ff niks gehoord en dan vliegen de nieuwtjes ons weer om de oren! Hahaha leuk al die nieuwe stofje, weer lekker fris het voorjaar beginnen!
Geweldig dat je naar QuiltCon in Austin gaat lijkt me super! Wens je nu al heel veel kijk plezier en doe maar lekker veel nieuwe ideeën op!
Wij krijgen vast nog te horen hoe het daar was.
Heel veel groetjes Adri.

Marina Brito de Campos zei

Wat een fantastisch leuk uitstapje! Ik zie dat er een tentoonstelling is van quilts van Gee's Bend. Erg mooi! Heb je ook een quilt ingestuurd? En ga je ook een workshop doen?
heel veel plezier!

Anoniem zei

Wat een drukte, tijd voor vakantie.

10ekequilt zei

Wens je een geweldige tijd in Amerika!
Groetjes 10eke

Jantine Urban zei

Veel plezier bij QuiltCON! Wist niet dat bloglines verdween... gelukkig zit ik al een tijd bij bloglovin'. Maar bijhouden is wishfull thinking! Instagram en mijn naaimachine zijn de grote afleiders op het moment...

Unknown zei

Wat een mooie stofjes!!! Maar ja... ik moet eerst van mijn oude voorraad af....
Groetjes,
Marian