donderdag 11 maart 2010

HM HM ja, HM HM ja, ja...

Hay. Hey, waarom fluister je? Ik fluister niet. Oh, ze is weer hees, zeker naar een concert geweest? Nou inderdaad... Oh, gôh, leuk...Toch niet weer... Zeker wel, weer Acda en de Munnik, in Carré dit keer. Kep geweldig genoten! Ga je ook nog wel eens ergens anders heen dan AedM? Huh? Oh, ja hoor, we gaan binnenkort ook naar Dolf Jansen en daarna nog eens naar een concert met van Dik hout en de Dijk (en Acda en de Munnik, hi hi) op Java-eiland. Hoezo? Nou zo lang geleden is het vorige concert niet. Oh ja, nou het was nu wel even heel anders dan een concert met het Metropole hoor. Tsjee, en trouwens ze zijn gewoon goed, ja! En live klinkt het toch heel anders, veel intenser en dan heb ik het nog niet over de teksten. En de uitvoering is ook heel anders en dat is gewoon leuk om mee te maken. Ik vind het toevallig geweldig, dus piep niet. Als ik volgende week weer heen kon, zou ik gaan! Maar waar slaat die titel eigenlijk op? Tsja, had je maar heen moeten gaan, dan had je het geweten! Hee, je klinkt alweer iets beter. HM HM ja ja...


Groetjes,

Merel

www.birdblocks.com

PS. Voor teksten van de mannen kun je hier kijken: Songteksten Acda en de Munnik Veel teksten zijn de moeite waard, maar met de muziek erbij zijn ze nog veel mooier. De tekst die mij van het nieuwste album het meest aanspreekt (Ah, moeilijk kiezen hoor) is toch wel 'Alles gaat voorbij', die mogen jullie draaien op mijn crematie (waarvoor ik nog geen acute plannen heb hoor, overigens. graag pas over een aantal decennia, bij voorkeur). Met als stip op nummer twee, hoe kan het ook anders als rasechte Noord-Hollandse, de tekst van 'Alleen maar hier'

PS PS. Saai hè, een blogje zonder plaatjes, maar het was te donker om vanaf onze plek foto's te maken (en ik had de camera niet mee, dus dat hielp ook niet echt). op bovenstaande website vind je vast ook wel wat leuke foto's :-)

Geen opmerkingen: