donderdag 11 maart 2010

Snoepjes

Sinds een tijdje heb ik in de winkel een mooie kast met perlé 12 garens. Het zijn vier laden in een kastje met alle kleuren die je je maar kunt voorstellen. Een snoepwinkel zonder calorieën, een genot om naar te kijken.

Omdat je de kleurtjes als de lades dicht zijn helemaal niet zo goed kan zien heb ik er maar even foto's van gemaakt:


Drie ladens met effen kleurtjes en één lade met gemeleerde kleuren, ook wel variagated genoemd.




Deze garens lenen zich heel goed voor quiltwerk, borduren of stitcherie. Voor quilten kunnen ze zowel met de hand als met de naaimachine worden gebruikt. Gebruik met de hand een borduurnaald. Ik heb het met een scherpe punt geprobeerd én met een botte punt en ze werken voor handquilten allebei!

Voor verwerken met de naaimachine moet er iets meer gebeuren, omdat je het garen dan eerst op een (leeg) klosje moet wikkelen. Ik heb dit tot nog toe met de hand gedaan, maar ik ga ook eens proberen of ik de spoelwinder van de machine hiervoor kan inzetten. Gebruik bij dit garen een 40-60wt garen in de onderspoel en een 100 topstitch naald.

Voor garen geldt hoe hoger het nummer hoe dunner het garen; perlé 12 is dus veel dikker dan naaigaren 60wt (perlé 8 garen is nog iets dikker, daarvan is de kast besteld. Dus binnenkort nog meer in deze categorie 'snoepjes zonder calorieën'). Bij machinenaalden geldt hoe hoger het nummer hoe dikker de naald en hoe groter het oog), bij handnaalden is dat weer andersom, hoe hoger het nummer hoe korter en fijner het naaldje (en het bijbehorende oog). Dat is om het makkelijk en overzichtelijk te houden, LOL.

And now for something completely different:

a Cat :-)

Een foto van mijn keukendeur met kat (Roos). Ik heb namelijk op de keukendeur twee plankdragers met een plankje geschroefd, dit is een zeer intensief gebruikt zitplekje voor mijn katten. Uitstekend uitzicht en de juiste springhoogte. Ideetje voor jou katten?, ze zullen je dankbaar zijn :-)

Groetjes,

Merel

www.birdblocks.com

5 opmerkingen:

Yvonne aka sommeke zei

Heerlijk al die kleurtjes. Ik kan dat nummersysteem van garens en naalden nooit onthouden.
En Roosje zit daar lekker!
Goe weekend!

inge zei

leuke snoepjes!

Katrien zei

Wat leuk al die garens en zoveel kleurtjes.

Marion zei

Oei, die bolletjes zijn inderdaad smullen! Schattig ook, Roos voor het raam van de keukendeur. Dat idee moet ik onthouden voor als ik weer een kat heb!

Marielle zei

Dat is smullen!