maandag 13 februari 2012

Over jaren 50 labels, of...

Zo'n leuke lap. Afbeeldingen en kleuren die doen denken aan de jaren 50, sommige stukjes zijn leuk als label, maar dat is eigenlijk zonde die leuke plaatjes op de achterkant. Dus ik heb even zitten broeden voor en leuke verwerking, waarin de plaatjes goed tot hun recht komen.

Eerst maar eens een randje om de labels maken:


Ik ben geïnspireerd door het blog Film in the fridge van Ashley. Die plaatjes op een stripje, dat ga ik ook proberen. Ik maak het mezelf wat moeilijker, omdat ik ze een beetje gekanteld wil verwerken.

De donkere strook verbindt de frames rond de plaatjes, waardoor deze als aan een touwtje over de achtergrond spannen.

Ik wil natuurlijk wel dat print van de stukjes die ik boven en onder het plaatje moet inzetten in de zelfde richting loopt als in de rest van de strook. Dat ik hem ook nog aansluitend zou kunnen krijgen, daar denk ik maar niet eens aan :-)

Hier zie je dat ik het lapje onder de gewenste hoeken heb uitgesneden (het stukje dat onder het label ligt gebruik ik niet). Op de zelfde manier een stukje voor de onderkant maken en eraan naaien en dan is het inzetstuk veel breder dan de strook. Naai deze dan aan het korte stukje van de strook. Nu is het moment daar om het inzetstuk op de juiste breedte te snijden. Let er bij het aanzetten van de andere kant op dat de stroken op dezelfde hoogte doorlopen (wat vanzelf zou moeten gaan als het inzetstuk op de juiste breedte is gesneden)



Oh, ik heb wel weer wat moeilijks bedacht zeg! Horizontaal verwerken is een STUK makkelijker! Nou ja, ik wil het nu eenmaal zo, dus even volhouden :-)
Wordt vervolgd.

Groetjes,


Merel

6 opmerkingen:

inge zei

wel een heel leuke verwerking! mooi!

inge zei

wel een heel leuke verwerking! mooi!

Shirley zei

Oh dat begint mooi teworden, leuk zo experimenteren.

Yvonne aka sommeke zei

Inderdaad, da's ni simpel maar wel leuk effect!

Yvonne aka sommeke zei

Inderdaad, da's ni simpel maar wel leuk effect!

Dineke zei

Lastig, maar uiteindelijk heb je natuurlijk wel het ultieme A-team gevoel. If your plan comes together and you love it.