donderdag 22 november 2012

Over kersthertjes


Tsja, het is een snipper papier, met een knoeierig krabbeltje erop, maar het is toevallig wel het 'ontwerp' voor mijn kerstquilt van dit jaar!

Dat is voor mij meestal wel genoeg, maar om de boel voor jullie ook werkbaar te maken volgen verderop de maten.


De plaatjesstof kon ik met 1 cm buiten de buitenkant van het stippenlijntje uitsnijden, dat werd dus maatbepalend voor de breedte van de stroken. Deze maat (snijmaat) is 25 cm. Zo vallen de rode stippen strakjes netjes met een ietsje ruimte binnen de naailijn.


Uit de stroken die ik 25 cm sneed, sneed ik 'op het oog' een kerstboom uit, op de plek waar ik die ongeveer wilde hebben. De punt heeft een hoek van 45 graden.


Die bomen kregen een stammetje (snijd 6,5x5 cm) en een strookje achtergrondstof (uit een ander stuk gesneden, want die naadjes nemen natuurlijk wel wat ruimte;  snijd 2 stukjes van 10x6,5 cm) En sommige stroken sneed ik 13,25 breed, omdat ik het leuk vond om daar wat mee te variĆ«ren.


Hier ligt alles nog los, ik baalde alleen een beetje dat ik de boom in de 3e strook niet op de plek van mijn schets had gezet, niet goed opgelet. Ga ik die strook nu omwisselen met de rode strook of niet....


De boompjes zitten vast, nu de plaatsing van de afbeeldingen bepalen.

of toch zo:

Ik geloof toch dat ik die groene strook in het midden wil hebben...

Ohja, die paneeltjes zitten in een set met nog een afbeelding, wat groter:

'A partridge in a pear tree', wat een kerstliedje is in het Engels. Misschien maak ik daar ook nog wel een apart quiltje van, dat weet ik nog niet.

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hi Merel,
helemaal mee eens groen in het midden!
Groetjes Adri.

Marina Fluit zei

Ziet er lekker vrolijk uit! Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Groetjes
Marina