maandag 11 januari 2010

Flying geese update 6







Het begon vandaag met vreemde mannen (moet je de katten zien als er iemand binnen komt die ze niet kennen, die zitten meteen bibberend onder het bed). Eerst kwam de onderhoudsmonteur van de verwarmingsketel en toen die weg was en ik mijn broodje net op had kwam ook nog de meteropnemer (ja die was in 3 tellen weer weg, gelukkig). Ze zullen het wel van mij hebben hoor, de katten, ik houd ook niet van vreemden in mijn huis (niet dat ik bibberend onder het bed zit, maar), mijn hele ritme van de dag is overhoop, ook al omdat het niet mogelijk is om een gewone afspraak met die lui te maken, ze komen of 's ochtends of 's middags, maar met minder dan een tijdspanne van 4uur waarin ze komen kan je geen 'afspraak' maken. Phoe, wat een planning. Nou ja, ik hoefde vandaag toch de deur niet uit.

Lekker bezig was ik, ik was van plan om een paar gansjes toe te voegen, maar het liep als een trein, ik heb er 12 aan toegevoegd. Strook 2 is nu af!

Je kunt het bijna niet zien, maar ik heb de staartjes van het eerste gansje dat ik vandaag naaide eraan laten zitten, het is de donkerroze, vlak boven de donkerblauwe. De foto's zijn erg donker geworden, want de camera die in mijn laptop is ingebouwd heeft geen flits. Volgende keer beter.

Op de eerste foto heb ik de twee stroken (beide 1 meter) met spelden aan elkaar gezet. Nu nog bedenken wat ik er mee ga doen. Ik heb wel een idee hoor, kijk maar:

Ik wil graag een éénpersoonsbedquilt maken, ik wil al tijden graag een srtippyquilt maken en ik wil al tijden een quilt met Flying Geese maken. En als ik die nou eens samen voeg, dan krijg je dit. Ik heb 2 versies getekend, één met 4 gepatchte stroken en 5 banen uit één stuk, en één met 5 gepatchte stroken en 4 banen uit één stuk. Zelf vind ik de eerste het mooist ( en niet alléén maar omdat dat minder flying geese stroken naaien betekent), maar het is een wat rustiger geheel. Wat vinden jullie?



En dan nog een vraag: hoe lang zal ik hem maken? 2 meter, dus net zo lang als mijn dekbed, of langer, en hoeveel dan (ik kan per gansje van 5 cm toevoegen :-) ) Hij wordt 161 cm breed, als ik de blauwe banen 21 cm maak, wat ik wel mooi vind, omdat de ganzen 14 cm breed zijn.Ik wil hem gaan gebruiken in plaats van het dekbed in de zomer en mét het dekbed in de winter.
De tekeningen zijn gemaakt in EQ6.

Katrien (klik) bedacht deze wekelijkse show and tell update en je kan in de rechter balk zien wie er nog meer mee doen. Zij heeft ons allen ook gevraagd om morgen een blogje te maken over je allereerste quiltje, doe je ook mee? (even melden bij Katrien, dus!). Ik zal eens kijken of ik het tot één quiltje kan beperken, ik begon toen ik met quilten begon meteen al aan meerdere dingen tegelijk te werken, maar daarover morgen meer!

Groetjes,

Merel

3 opmerkingen:

inge zei

hoi Merel! flink gewerkt!
ik vind versie twee beter, maar eigenlijk allebei mooi!

Yvonne aka sommeke zei

4 gepatchte banen en 5 stofbanen vind ik ook het mooist.
Heeft je bed geen voeteneind? Dan zou ik hem langer maken dan 2 meter, kan hij mooi overhangen.
Leg er eens een baantje met gansjes op om te kijken hoe dat al valt.

katrien zei

Lange rijtjes gansjes,heel leuk.