vrijdag 18 april 2014

Over knopen en zigzag

In Japan worden veel dingen in een mooie lap stof verpakt als cadeauverpakking. Dat is heel leuk, want die lap kan je vervolgens ook op veel verschillende manieren gebruiken. Eigenlijk krijg je dus 2 cadeautjes, en het is vaak zo dat het cadeautje dat in de lap is gevouwen minder belangrijk wordt gevonden dan de verpakking.

Op deze website vond ik een paar voorbeelden van hoe je zo'n lap kunt vouwen en knopen, leuk! En je leert meteen hoe je twee touwtjes aan elkaar kunt binden :-)   (met diezelfde mamusubi knoop)


Deze set met zigzag strepen is net binnengekomen. De breedte van de streep is 1/2 inch of ongeveer 1,25 cm.

Ook de sketch stoffen zijn aangevuld, er zijn een aantal donkere groenen en paarsen aan de lijn toegevoegd. Uiterst rechts ligt de kleur 'linnen' en links de kleur 'citron' (geel met een heel klein vleugje groen, die komt op mijn scherm niet zo goed over, de foto is een beetje overbelicht)

Elke doos die ik open is weer genieten! Gelukkig komt er regelmatig iets nieuws binnen :-)

Het gaat al iets beter met mijn handen, ik had van de week een aanval van opruimen, en die heb ik goed doorstaan. Er kwam op een gegeven moment zelfs een handzaag aan te pas, want ik wilde een latje op maat maken om een plankje ietsje te verhogen. En ook dat ging helemaal goed. Toch houd ik me (verder) nog even rustig, want ik wil natuurlijk niet meteen wéér.... Ik houd nog even braaf mijn handschoentjes aan.

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

1 opmerking:

Mieke van Minnen-Kanis zei

Ook weer zulke mooie lapjes, heb net de regenboog van vorige week binnen. Wat ben ik daar blij mee!!