vrijdag 10 oktober 2014

Over Rosie met kleine bloemetjes

Vlak voor ik op weekend ging (je weet wel dat weekend van 2 weken geleden, oh, ik loop zo achter...) naaide ik snel deze top in elkaar...

Nou ja, snel, ik kreeg natuurlijk wel weer voldoende pauze, om te zorgen dat ik geen last van overbelasting krijg, ha ha.


Rosie is blijkbaar dol op deze Petite fleurs (de naam van deze stofserie), dat heb je hè, met een bloemennaam ;-)


Of ze vindt het gewoon heerlijk om achter haar oor gekroeld te worden....


Gelukkig kreeg ik nog wel de mogelijkheid om de top af te maken, zodat ik hem op t weekend kon gaan quilten.


Toch jammer dat je tijdens het naaien steeds maar tegen de achterkant van de stof aan zit te kijken :-)


En zo is het geworden. Ik had eens zin in twee verschillende breedtes voor de randen. Het middendeel is doorgequilt (op 't weekend), de randen nog niet, ik wacht nog op inspiratie.

In het midden heb ik bloemen op een lijn gequilt, afgewisseld met blaadjes.

Als ik een bloem quilt, maak ik eerst een rondje voor het hart, daarna de bloemblaadjes daaromheen, maar dan eindig je steeds weer waar je begint. Om nu naar de overkant te komen heb ik in het hartje steeds een soort golf gequilt: haak naar binnen haak naar buiten, en zorgen dat je aan de overkant uitkomt.

Er is nog meer te laten zien dat ik op het weekend deed, gelukkig, want met alles waar ik verder nog mee bezig ben heb ik helaas weinig tijd om te quilten. Ik mis het wel hoor! Gelukkig heb ik de foto's nog ;-) om na te genieten en hier zo nu en dan iets te laten zien.

Morgen ben ik in Helmond op de jaarlijkse Helmondse quiltdag, de winkel is ook gewoon geopend!

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com


Birdblocks, quiltshop Amsterdam

creating rainbows

Geen opmerkingen: