zondag 14 december 2014

Over een licht queeste

De kerstboom staat weer gezellig in de winkel :-) Het had wat voeten in de aarde, want de lichtjes zaten niet in de doos! Heb ik dat snoer vorig jaar misschien weggegooid, vanwege te veel kapotte lampjes, geen idee meer. Dus maar gauw de hema om de hoek een bezoekje gebracht. Maar 20 lampjes vond ik te weinig, en gekleurde lampjes dat is niet mijn stijl! Ok de xenos dan... wederom 20 lampjes, of een keur aan lampjes in gekke vormen.... zucht. Zo moeilijk leek deze queeste mij toch niet.

Even het Damrak oversteken voor de bijenkorf dan maar... Ook in deze winkel vind ik de kerstafdeling erg klein en tegen vallen (net als bij de voorgenoemde winkels), maar gelukkig hebben ze een miniscuul doosje (+/-6x8x10 cm) met wel 80 lampjes erin! Naast een doos die wel 3x zo groot is met slechts 40 lampjes. Daardoor moest ik heel even het doosje openen om te kunnen geloven dat er werkelijk 80 lampjes in zaten, en ja hoor. Ik blij naar de kassa (daar iets minder blij, want het was dus wel de bijenkorf, maar goed!, ik had lampjes).

Terug in de winkel had ik natuurlijk beter (eerder) op moeten letten, want deze set draait op batterijen... 1x raden wat ik niet op voorraad heb in de winkel.
Heel goed geraden, 4 batterijen :-)

Nou toen besloot ik maar om de boom zaterdag op te tuigen! (voorgaande gebeurde allemaal op de zeer regenachtige en winderige vrijdag, ik had zooo geen zin om er nog een keer op uit te moeten voor batterijen, die thuis in overvloed in voorraad zijn)


Nou dat ziet er niet echt uit als een opgetuigde boom in de winkel wel? Helaas vergat ik in de winkel een foto te maken, dus die volgt binnenkort nog wel. Of nog beter! Kom gewoon gezellig in de winkel  langs :-)

(Let even op de vogel die als een windvaan op een kerktoren in het topje van de boom zit. In deze boom ga ik maar geen lampjes hangen, ik heb geen hoogwerker, en wel hoogtevrees LOL)


Een blogje zonder quiltfoto's is geen blogje(nou jaaaaa), dus hierbij een plaatje van mijn flying geese circle quilttop, die ik een halve eeuwigheid geleden begon, een hele tijd kwijt was, gelukkig weer eens tegen kwam en op het quiltweekend eind september heb afgemaakt. Ik was er nog niet aantoe gekomen om hem te laten zien. Het is een ontwerp van Sarah Fielke uit haar boek met kleine (proef-) en grote quilts. Ik zou ff naar de titel moeten zoeken....

Het zou geen enkel probleem moeten zijn om die nog voor het eind van het jaar af te krijgen, ware het niet dat er nog andere dingetjes mijn aandacht trekken ;-)
Ik wil heel graag mijn dennenbomen in de sneeuw plaatsen, en er ligt ook nog een kerstquilt van voorheen op wat quiltsteekjes te wachten!

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com


Birdblocks, quiltshop Amsterdam

creating rainbows

1 opmerking:

Marina Brito de Campos zei

Ik vind het Sarah Fielke quiltje heeeel erg leuk. Ik ben dus heel nieuwsgierig naar de titel van het boek! Maar er is helemaal geen haast bij!