zaterdag 14 januari 2017

BLOM 2017 voorheen 2016

Vorig jaar deed ik een poging tot het maken en publiceren van een BLOM (BLock Of the Month). Dat liep natuurlijk helemaal mis vanwege de tussenkomende partiele dwarslaesie. Daarom start ik dit project dit jaar opnieuw op. Hier nog even de eerste gegevens. Ik zal het blok steeds op de 15e van de maand publiceren.

Voor dit project zocht ik stoffen uit met een bepaald idee, dat wil zeggen ik koos voor specifieke eigenschappen:

Ik deelde het in 12 stukken en in 12 kleuren in.
Elke kleur heeft twee printstoffen en twee effen stoffen.
De printstoffen hebben per kleur steeds een low volume en een 'high' volume print.
De printstoffen hebben alleen die kleur en wit (offwhite), maar geen andere kleuren erbij. 

Die combinatie gaat het totaal effect van de quilt bepalen!

Dit zijn de setjes van printstoffen:


Een selectie van de effen stoffen, ondertussen zijn op één na alle effen stoffen binnengekomen:


Hier zie je de selectie gesorteerd bij elkaar liggen. De enige die nog ontbreekt is de 2e effen gele stof. Die was op dit moment nog niet op voorraad bij de groothandel, en die laat dus nog even op zich wachten.


Wil je dit pakket bestellen (zelfs al wil je niet meedoen met de BLOM is dit evengoed een prachtige set stoffen toch?!) dan kan dat!

Ik heb een setprijs voor het geheel in 1 keer, maar je kunt ook in vier keer betalen waarna je 4 pakketjes ontvangt. Kijk voor alle gegevens op de webpagina van het BLOM. Je kunt op die pagina ook de patronen downloaden. Echter voor de snijd instructie en het naaien van de effen stoffen zul je dit blog moeten raadplegen.

Het eerste blok is af en heeft het stempel der goedkeuring van Rosie ontvangen :-)



Doe je mee? Naai een blok per maand en voor je het weet heb je in december een ruime éénpersoonsbed quilt klaar! De quilt wordt 150x220cm.

N.B. de inkomende email op info @ birdblocks . com werkt niet. Daarom heb ik een gmail account aangemaakt, waar je naar kunt mailen en waarvan je dus antwoord kunt ontvangen:
birdblocksquilt @ gmail . com

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com


Birdblocks, quiltshop Amsterdam

creating rainbows

Geen opmerkingen: