donderdag 15 december 2011

BLOM december

Square in a square
Dit keer heb ik gekozen voor een paperpiecing patroon, maar als je dat prettiger vindt kan je van deze vormen ook malletjes maken.

Hier kun je het patroon van deze maand downloaden.
Je kunt de blokjes goed verwerken met een 'leeg' tussenblok. Als je de blokjes koud tegen elkaar aanzet, dan kan je ze het beste positief/negatief uitwerken (dus om en om, per blok, donker en licht vervangen). Maar in combinatie met een ander blok, zoals in dit geval het blokje van de derde maand geeft ook een heel gaaf effect.

Dat was  alweer het laatste blokje van deze serie, het ontwerpen en uitwerken van de blokjes voor volgend jaar is al begonnen. En het wordt weer héél anders :-)

Ik ontwerp natuurlijk al een paar jaar een 'op te sparen quilt' er kwam enkele jaren een BOF (block of the Fortnight) uit en daarvan krijg ik nog steeds zo nu en dan foto's toegestuurd! Dat vind ik erg leuk, om te zien hoe de patronen zij uitgewerkt, en dat jullie er daadwerkelijk mee aan de slag gaan! Kijk je even mee?

Deze is gemaakt door Gerda de R


en Itteke de L is nog even aan het denken over welke kleur de achtergrond wordt...


Dames, dank je wel voor het sturen van de foto's!

Houd voor het BLOM-project voor 2012 ook weer op de 15e van de maand het blog in de gaten! Ik beloof dat het weer een hele leuke quilt zal worden!

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Mooie quilts! Als ik Itteke was ging ik voor blauw!

Marga (MarPie) zei

Gerda, onwijs mooie quilt.
Itteke, zou gaan voor de blauwe ondergrond maakt de quilt een stuk levendiger. Zie er ook heel belovend uit zo.

Groetjes,
Marga♥