dinsdag 6 december 2011

Over strookjes, printjes en effens

Dit weekend ben ik lekker verder gegaan met de strookjes voor Indian Summer.

Hee Roos, ga er eens af! - Echt niet, ik zit net lekker - Nou kijk dan in ieder geval even lief voor de foto :-)

Voor dit quiltje heb je nodig:
6 Fat quarters van printstofjes
3 effens, 35 cm per stuk (als je zuinig snijdt kan het uit een FQ per kleur, een strook komt dan dwars op de anderen uit het lapje)

Snijd van elk printje 6 stroken van 7,5x55 cm, en snijd daar dan 12 stukken van 7,5x25,5 cm van.
Snijd van elke effen stof 8 stroken van 7,5x37,5 cm

Naai de printjes aan elkaar, ik maakte 12x hetzelfde paneeltje, maar je kan ook steeds de stroken in een andere volgorde leggen.

Naai nu aan de beide lange kanten, per blok steeds 2 dezelfde effen stroken.

(nachtfoto? nee hoor kwart voor 5, maar ja, het is winter...)
De blokjes kunnen om en om horizontaal en verticaal verwerkt worden.

 
Voor een quiltje van 108x144 cm.
(nog zo'n portie levert dus een mooie 1persoons op: 216x144cm, zal ik... oh nee hè)

Oeps, I did it again...

Veel plezier met dit patroon!

Groetjes,


Merel

4 opmerkingen:

Anita zei

O merel,wat een leuk patroon weer. heb mijn stofjes nog liggen voor de golfjesquilt. Dus dat eerst. Verder ben ik de randen om de eekhoornquilt aan het maken, zodat de laatste vogels erop kunnen. ook heb ik veel opgeruimd en schoongemaakt.was hard nodig, nu heb ik weer ruimte in mijn hoofd voor andere dingen.

inge zei

zie ik daar heerlijke cookies? mjammie!

inge zei

zie ik daar heerlijke cookies? mjammie!

Dineke zei

Wat een leuk fotomodel Merel!