woensdag 21 oktober 2009

Designwall



Dit zijn de groene lapjes die ik samen met de rode lapjes van een vorig bericht ga verwerken tot een lapquilt. Ik heb er ook één blauwe aan toegevoegd, omdat ik dat een leuk accent vind geven. Wat ik het leuke vind is dat ik een combinatie groen/rood heb gekregen die níet kersterig is. Het wordt een lekker pittig gekleurd quiltje, want dat krijg je door de twee complementaire kleuren rood en groen te combineren, met een

frisse uitstraling.

Hier zie je de stapel gesneden stroken (rechts op de foto) en de manier waarop deze stroken uit een lapje worden gehaald (links op de foto). En kijk: geen reststukjes, alleen wat flintertjes om de boel recht en haaks te maken! Heerlijk een quiltje dat niet meteen de scrapsdoos overlaad met nieuwe toevoegingen.


Een prachtige waaier aan stroken levert het op, nu nog een quiltje ervan maken.

Het ontwerp zit hier op de designwall (Roos was toen buiten de kamer gesloten) en de foto is met de ingebouwde camera van mijn laptop gemaakt en dus niet van zo'n heel goede kwaliteit.


Een foto verder zie je het resultaat van een kat die op een disignwall probeert te springen die uit tentstokjes bestaat (een hele hoop patches op de grond en warempel ook nog een paar op het flanel). Ach, het gaf mij de kans om met een goed door elkaar gegooide stapel lapjes (opnieuw) aan de gang te gaan.

De eerste keer dat ik de lapjes op de designwall legde was het toch wel duidelijk dat ik de lapjes op dezelfde volgorde als ze in de stapel lagen verwerkte, dus misschien heeft deze hele episode het ontwerp wel goed gedaan! Ik heb er in ieder geval van geleerd dat ik de katten in de andere kamer moet houden zolang ik er mee bezig ben.

 
Op het eerste plaatje (boven) staat de desingwall op de bank, zodat ik er lekker makkelijk bij kan en op de tweede foto (rechts) staat hij op de grond. Het ding is gemakkelijk op te pakken en te verplaatsen, zonder dat de lapjes eraf vallen.(er moet alleen geen kat op springen)

Vanavond ga ik naaien, dus heel misschien morgen een plaatje van de top? wie weet.

Groetjes,

Merel

www.birdblocks.com

Geen opmerkingen: