zaterdag 25 december 2010

Living Dangerously

De fotomap is gelukkig weer bereikbaar. (ik heb mijn wachtwoord maar gewijzigd en alle inlogs aangepast) en nu kan ik dus de foto's laten zien.

Van de vogels in de tuin (nou ja deze exoot, de rest smeerde 'm net toen ik de camera pakte):
Oh nee, ik zie ook nog een koolmeesje op het houten huisje. Maar verschillende soorten duiven, spreeuwen, merels, eksters en musjes bezoeken ook regelmatig de tuin.

Niet zeeziek worden van deze foto, ik weet niet waarom deze in deze houding is genomen.
De volgende reeks puntjes zijn gemaakt aan het project Ijsbloemen...

Kijk het groeit al echt...


Dit is de voorlopige indeling:

Ijsbloemen leek me wel een gepaste naam voor deze koele quilt, er komt ook nog wat blauw bij. Ook als ik naar buiten kijk lijkt me deze naam wel goed :-)

Gelukkig ben ik niet letterlijk ingesneeuwd, maar ik gedraag me er wel naar. Ik ben lekker hele dagen binnen en geniet. Gisteren ben ik wel even naar buiten geweest, nou ja even, ik ben Artis in geweest, er was winteravond, en het was heel speciaal om zo in door het steeds donkerder wordende Artis te wandelen. Veel dieren waren al aan het slapen, of bleven vanwege het weer sowieso binnen, maar we zagen wel de lynx (toendradier) druk heen en weer lopen en na even te wachten kwamen ook de witte wolven te voorschijn, ze kwamen zelfs heel nieuwsgierig vlak bij de ramen naar ons kijken. (we liepen met een gids). Helaas was ik de camera vergeten (hoewel het was waarschijnlijk toch te donker)
De leeuwen schijnen het wel naar hun zin te hebben in de sneeuw, maar de olifanten moeten er niets van weten. Sommige dieren kunnen niet naar buiten omdat hun grachten zijn bevroren en ze dus zo zouden kunnen ontsnappen! Maar de meeste dieren hebben lichte vloerverwarming (!) in hun hokken en willen dus helemaal niet naar buiten.

's Avonds heb ik geheel tegen mijn gewoonte in de tv aangehad, jaarlijks een snottermomentje, dat mag toch? Ik heb heerlijk zitten zwijmelen bij Robert Cupido ten Brink met zijn All you need is love kerstspecial. Heerlijk. Vandaag lekker rustig aan gedaan met een boek, kerstliedjes op de achtergrond en lekkers onder handbereik. Wanneer begint de top 2000 eigenlijk, tijd om over te schakelen?

Oh, zijn jullie benieuwd naar de reden van de titel (Living Dangerously) van dit blogje? hi hi.
Nou ik ben het niet hoor, zouden jullie het denken, ik ben een watje! Het is de titel van het laatste boek dat ik las :-) van Katie Ffordes. Ik lees haar boeken graag, en ook deze was weer heerlijk! Nu ben ik in een boek bezig dat in 18zoveel speelt (van een andere schrijver....kweet ff niet wie)

straks nog even een Sampler Zaterdag bericht,

Groetjes, 


Merel

3 opmerkingen:

Elly (creatieveling Elly) zei

Heerlijk zo'n dagje.
En die exoot is een groene halsbandparkiet.
en de top 2000 is vanmiddag om 12.00 uur al begonnen.
Nog een fijne dag morgen.
groetjes Elly

katrien zei

Wat een mooi werk.

Shirley zei

wat een leuke foto's, geweldig die groene vogel, Z&Z zouden zich helemaal rot schrikken! Prachtige dingen maak je weer, je wordt er vrolijk van.