dinsdag 7 december 2010

toch nog wat gedaan :-)

Ik had een redelijk volgepland weekend. Ik wilde wat meubels verplaatsen van de ene kamer naar de andere en terug, maar door smalle deuropeningen en grote kasten kon dat niet binnendoor, nu snap ik waarom ik 2 achterdeuren heb :-). (namelijk 1 in de keuken én 1 in de slaapkamer). Dus ik kon via buitenom, niet dat ik daar nou zo blij mee was met al die sneeuw en gladheid, maar het kon! Alleen, ik kwam er achter: het hoefde niet (althans voorlopig). Ik heb nu mijn machine in de woonkamer staan (een stuk warmer dan de slaapkamer) en gebruik voorlopig daarbij de eettafel, dat is niet ideaal, maar het werkt wel.


Eerst heb ik zaterdagavond weer eens de vierkantjes opengeperst van het 'red squares' project. Ik heb geen tijd gehad om er een design mee te maken, maar omdat er in deze batch vrij veel van de lapjes uit het charmpack die ik hiervoor heb versneden in zit, vind ik dat ook niet zo erg, want die wil ik wel graag door de hele quilt verspreiden en nu zouden ze allemaal bij elkaar in de buurt blijven.

Toen bracht ik een hele dag door bij vrienden, dus die zondag deed ik thuis niet veel meer, wel iets:

Ik heb toen ik 's avonds thuis kwam eventjes de bruine effen lapjes tussen de gepatchte lapjes gezet, ik was zo benieuwd hoe het zou worden. Maar daar mocht ik eigenlijk geen tijd aan besteden, want ik moest dit weekend ook hard aan de gang voor de Dollyquilt die komende zaterdag alweer in de bijeenkomst moet worden onthuld! Daaraan heb ik dus het grootste deel van mijn weekend gewerkt, maar dat mag ik nog niet laten zien :-)

Echter, ik kon het niet laten om ook eindelijk weer eens iets te doen aan mijn laptophoesje, want ik had mijn laptop zondag mee, en dan komt dat hoesje weer tevoorschijn.En dan denk je toch telkens weer, hè dat saaie zwarte ding, tijd dattie eens af komt.

Eerst heb ik handvatten gemaakt en aan het oude hoesje vastgezet. Daarna heb ik het oude hoesje in de nieuwe omslag geschoven (drie naden zijn genaaid, de bovenkant is open en de naden daar zijn naar binnen gevouwen)

Die open kanten heb ik zo naar binnen gevouwen dat ze de rits (zwart natuurlijk) bedekken als ik het vast heb genaaid. Dus ik heb getracht er een soort blinde rits van te maken.

Dit is de andere kant. Ik ga er nu nog met de hand en met perlé garen wat lijnen in quilten, want door het plakkatoen wat ik er achter streek vanwege het doorschijnen zie je de naadtoeslagen nu heel erg zitten. Misschien dat het stiksel bij de rits dan ook wel vervangen gaat worden, want dit zit nog niet helemaal naar mijn zin. Oh, als ie ooit eens af is heb ik toch een blits tasje!

Maar dit is nog niet alles :-)

Ik wilde namelijk ook wel heel graag beginnen met het quilten van de LC (dat stel ik nu al veel te lang uit)
Dus....

... heb ik wat spoeltjes van het juiste garen voorzien. Zo nou ben ik begonnen... (ik heb ook al het gewenste patroon geoefend, vorige week)


... en jeah! Ik ben ook écht begonnen! Ik hoop dat je het op deze foto een beetje kan zien, maar voor de zekerheid hier ook nog even de achterkant:

Nou, ik vind eigenlijk dat ik best wel veel gedaan heb in slechts 1 dagje. En dat terwijl ik ook nog een boek van kaft tot kaft heb gelezen, het was er weer zo eentje. Zo een die je gewoon niet weg kunt leggen. Zo een die dus in een recordtijd uit is en waarvan je dan vervolgens denkt, hè zonde nu is het op. Zo eentje dus die je dan na 2 uurtjes opnieuw oppakt en dan rustig weer op pagina 1 opnieuw begint (ja, ik beken...), en dan toch nog zo veel gedaan hebben....Kep geen boodschappen gedaan dit weekend, dat niet, soms moet je gewoon eens een weekje uit de voorraadkastjes eten :-) komt daar ook weer eens een frisse wind doorheen.

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

3 opmerkingen:

Hilde zei

Je hebt gewerkt voor twee!

Marion zei

Jeetje mens, je hebt echt véél gedaan die ene dag! En 't ziet er allemaal leuk uit. Ik zou zo zeggen: doorgaan, vooral doorgaan! LOL!

inge zei

heel productief van je!