vrijdag 30 maart 2012

Over kattekoppies


Ah jammer, de titel geeft het al een beetje weg. Wat zou dit kunnen worden?
In bruintinten, dat is niet mijn standaardpalet. Het wordt een cadeautje voor een liefhebber van warme kleuren en katten. Dus ik koos voor streepjeskatten, zwart/witte katten, een panterprintje, een 'bont'-printje, marmerkatten, kattenpootjes en natuurlijk de nodige rood/oranje katten ;-)

Nu nog even kattekoppies ervan maken:



Neem een rechthoek van 11,5x16,5 cm en twee vierkantjes van 5,75 cm. Kijk goed naar de layout en naai de 2 vierkantjes van de stof van het lapje onder degene waar je op naait. (kijk maar even naar de  bovenste foto wat ik bedoel)

Teken op de vierkantjes een diagonaal, dit is precies de lijn waarop je naait. En knip dan de hoekjes eraf. Strijk de driehoekjes open en leg het lapje terug op z'n plek. Herhaal met alle lapjes. Kies voor de onderste rand ook nog setjes 'oortjes'.



Let er bij streepjes stoffen op dat je de streepjes in de juiste richting legt. Ik wilde de streepjes op de oortjes verticaal, dan moet je ze horizontaal neerleggen :-)


Zoals altijd even tijd voor een inspectie. Omdat dit eigenlijk altijd gebeurd, en omdat de dame de boel soms wel eens ernstig door de war gooit, maak ik altijd foto's van de layout zoals ik hem bedacht had. Gaat de boel dan toch door elkaar, dan kan ik altijd even op de foto kijken hoe ik het bedoeld had.


Nu alleen de bovenste koppies nog oortjes geven. Dit deed ik door er nog een rij lapjes boven te leggen van 8x16,5 cm en deze van de oortjes van de onderliggende koppies te voorzien.


En weer een affo!

Een affo? Huh, het is alleen nog maar een top? Ja, klopt, maar Riet heeft hem gesandwicht, doorgequilt en afgewerkt, want het is een gezamenlijk cadeautje!


Zo is tie uiteindelijk geworden. Vlak naast de naadjes gequilt, biesje erom en klaar :-)
Puzzeltje doen? Tuurlijk!

Groetjes,


Merel

 www.birdblocks.com

7 opmerkingen:

Mieke zei

Alweer een lekkere puzzel. Ben helemaal verslaafd en dat is jouw schuld. :)lol
groetjes Mieke

Anoniem zei

Hi Merel, leuk die kattekoppies!!
En de puzzel die ga ik nu maken hoor, fijn weekend en tot ziens!
Adri.

Yvonne aka sommeke zei

Schattige kattekopjes!
De puzzel laat ik deze keer aan mij voorbij gaan, moet in bed!
Goe weekend!

Anoniem zei

OOO, wat een leuke puzzel weer!
Net als Mieke, ben een beetje verslaafd! Vindt het erg leuk om te doen!!!
Marijanne

Trui zei

Wat een énig quiltje! Leuk idee, ook om het zo samen te doen.
Heb genoten van het puzzeltje, dank je wel!
Groetjes, Trudy

Shirley zei

LOL wat de inspectie betreft, hij steekt z'n neus er letterlijk en figuurlijk in. Mooie quilt en duidelijke tuutje, dankjewel.

Marleen zei

wat een leuke kattenquilt! Die onthou ik.

groeten Marleen