donderdag 31 mei 2012

Over gratis basisquiltlessen online

Om te beginnen zeg ik meteen even dat dit niet iets is waar ik iets mee te maken heb, maar ik vind het wel heel fijn dat dit soort gegevens al een naslagwerk online zijn terug te vinden. En dan is het supertof dat ze dat bij Martingale gratis aanbieden. Je vind hier allerlei naslagwerkjes over basistechnieken, bijvoorbeeld over de afwekbies, het aanzetten van randen, rollend snijden, applicatie en een begrippenlijst! Ze zeggen dat ze er nog regelmatig aan gaan toevoegen, dus neem er zo nu en dan eens een kijkje, zou ik zeggen :-)

Vraag je je naar aanleiding van mijn vorige blogje af waarom ik zonodig mijn katten hun eigen quilts wil geven? (nou ja, naast dat het een goede smoes is om zo nu en dan een leuk klein handzaam quiltje te maken dan, hi hi)

Kijk Thorgal 'vermoordt' ze. Het quiltje lag nog niet koud op de grond of hij had de aanval al ingezet, en dan bijt hij erin en trapt best hard met zijn achterpoten. Ja, uh, ik maak wel gebruiksquilts, dus ze hoeven niet 'achter glas' ofzo, maar dit is me dan weer net ff teveel van het goede :-)

Ik hoop maar dat ik hem kan wijs maken dattie dat dan met dit quiltje moet doen en niet met de grote quilts die ik gebruik :-)


Hij kan er ook heel lief in liggen slapen hoor (kijk hij houd de quilt in een soort omarming)

Of het werkt weet ik natuurlijk nog niet, maar we gaan het zo maar eens aanzien. Ik leg gewoon mijn grote quilts na het slapen uit de weg...

Dan nog een test:

Mijn lief klaagt altijd zo dat zijn dekbed uit de hoes zakt en dat er dan een stuk leeg dekbedhoes aan de bovenkant zit. (dat is vast een probleem dat meer mensen hebben)
Ik heb de boel maar eens met grote steken vastgenaaid, dat is helemaal niet zo veel werk en als je daar dan vervolgens een week lekker mee kan slapen dan is dat mij het werk heus wel waard!Met een poppennaald (een naald van 8 cm) en grote steken (zo'n 2,5-3 cm) heb ik de bovenkant vastgenaaid. Nu gaan we m testen om te kijken of we niet achter het garen blijven haken ofzo....


Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi, leuke kattenquiltjes , wel nodig ook als ze regelmatig in een wurggreep worden genomen :-))

Betr. de dekbedden: een lintje in de binnenhoeken van de overtrek en op de hoeken van het dekbed, werkt ook prima.

Fijne avond

Marina. zei

Een andere optie: het dekbed en de hoes aan de onderkant met een paar grote veiligheidsspelden vastzetten. Dan kan het dekbed niet uit de hoes zakken. En je hebt er geen last van, want het zit aan het voeteneind.
Succes, Marina.

Miss Steekjes zei

Wat een schatje die kat :-)
Voor je dekbedhoes is het misschien een idee om aan het dekbed en aan de binnenlant hoes een stukje klittenband te zetten (in de bovenste hoeken dus) Soms is het ook genoeg als je de dekbedhoes aan de onderkant (haaks) wat instikt. "Vroegâh" waren de hoezen gewoon de lengte van je dekbed en zat er zo'n instopstrook los aan. Je had dan niet zo gauw dat je dekbed naar onder zakte. Nu heb je gewoon heeeel lange dekbedhoezen, van onder tot boven dezelfde breedte en gaat je dekbed makkelijker zakken, ik denk dat het daardoor komt? Succes in ieder geval ;-)

Shirley zei

Dat 'vermoorden' van een quilt kunnen Zipje en Zopje ook heel goed, ze gaan echt voor de kill dan LOL. En die rijgdraden door het dekbed, ben benieuwd hoe dit werkt. En als je nou eens lintjes aan de bovenkant van dekbed-vulling naait, en op dezelfde plaatsen bovenaan knoopsgaten maakt in de hoes, waar deze linten door gaan, en dan zo de boel op z'n plaats houdend vast knopend, zou vast ook werken.

Yvonne aka sommeke zei

Zo, had hier heel wat bij te lezen en te genieten!
LOL met die rijgdraad in je dekbed!
Gewoon stil liggen joh!!! Dat helpt ook ;-)