maandag 3 februari 2014

Over oranje paadjes

We onderbreken de berichtgevingen over mijn heerlijke vakantie op Bali even om het volgende quiltje in de serie Cat- or Dollyquiltjes te laten zien. Ondertussen ben ik natuurlijk allang weer terug in Nederland en aan het werk :-)

En dat showen kan natuurlijk niet zonder de taken van twee sterren in mijn huis. Rosie zit hier even proef op het kussen, waarop een ander quiltje ligt, waarop dan weer het gequiltte maar nog niet afgewerkte quiltje van februari :-)

Thorgal vond dat zijn taak van controleur van de gang van zaken bij de naaimachine deze maand weer eens moest worden opgepakt:

Hij heeft mij wel gemist, dus nu ik weer thuis ben zit hij elk moment waarop ik zit op mijn schoot! Gezellig, maar niet altijd handig.

Daardoor duurt alles ietsje langer, maar uiteindelijk is het me dan toch gelukt om de bies erom te zetten ;-)


En het quilten met de siersteekjes van de naaimachine geeft de achterkant ook wel een interessant beeld.

(het garen wat ik op de onderspoel gebruikte is van kleurverlopend)

Wil je dit Catquiltje ook maken? Dat kan, kijk maar even op de website. Je kunt ook de hele serie maken, ik vertel in elk patroon een stukje over kleurenleer en ik gebruik uiteenlopende technieken. De patronen geven met een uitgebreide fotoreportage een duidelijk beeld van hoe het quiltje tot stand komt.

Groetjes,

Merel

www.birdblocks.com

1 opmerking:

10ekequilt zei

Leuk quiltje, mooi van kleur en geweldig om te zien welk effect het gebruik van siersteekjes heeft bij het quilten!
Groetjes, 10eke