vrijdag 27 november 2009

zeer productief dagje

Gisteren had ik toch wel zo'n heerlijk productief dagje. Eerst lekker de hele dag winkel gedraaid, waarbij ik nog tijd vond om een stapel te snijden voor het maken van nieuwe bundeltjes van de Hollandse boeren stofjes. (ding dong, dit is een reclame boodschap: binnenkort bij Birdblocks, nieuwe bundeltjes met de Oudhollandse stofjes).

Ik heb een mega stapel driehoekjes gesneden die ik als achtergrond ga gebruiken bij de flying geese waar ik toch besloten heb aan te beginnen. Ik ga hem maken met reststukjes batiks en heb één lichtblauwe batik als achtergrond gekozen. Ik heb even uitgerekend dat ik met deze stapel achtergronddriehoekjes een strook van 270 cm aan gansjes kan maken. Ik maak de gansjes 5x10 cm. Nu nog even bedenken hoelang ik een rij wil hebben en hoeveel rijen...Ach ik zie wel waar het schip strand.


Na sluitingstijd nog even de administratie bijgewerkt en wat verzendingen ingepakt. Daarna een broodje gehaald en nog even wezen shoppen.


Thuis gekomen tassen neer laten ploffen en katten eten gegeven (heel belangrijk!), even tassen uitpakken en toen lekker de kerstkrans gaan quilten. Die lag al heel lang klaar, ik had hem al rondom al het groen gequilt en een kerstroos in het midden, maar nu de buitenkant nog. Een hele tijd zitten nadenken wat ik daar wilde doen, rechte lijnen vanuit de puntjes...Toch maar niet, veel te veel aftekenen en daar had ik geen zin in. dus ik ben golvende lijnen een beetje als vlammen of takken erin gaan doen. Dat ging lekker en binnen de kortste keren was ik rond. Yeuj, nu alleen nog even afbiezen! Mmm, je kunt op de foto de quiltlijnen bijna niet zien. Terwijl ik ze toch met glansgaren in rood heb gequilt. Nou ja, dat is eigenlijk wel OK, zo heeft ie wel de structuur van quilten en is het niet zo overdadig. Van dicht bij is er dan weer heel wat anders te zien, omdat je dan wel van het quiltwerk kan genieten.


Maar ik had een héél productief dagje, want toen ik dit gequilt had ben ik ook nog even in de luie stoel gekropen met mijn handquiltwerkje:


Onweerstaanbaar voor Thorgal natuurlijk, die zette zijn poot er al op toen ik nog bezig was het garen in de naald te steken. Ik heb nog 2 schaakstukken erbij gequilt en nu ben ik klaar met de witte stukken. Nog 14 zwarte (rode) stukken en ik kan ook hier de afwerkbies gaan vastzetten! Kijk als ik eenmaal bezig ben dan ligt hij languit op mijn benen en dat dat quiltje steeds op zijn rug draait vindt hij wel een beetje irritant, maar toch niet zo erg dat hij wegloopt. Gezellig samen quilten!

(En natuurlijk sloot ik de dag in bed af met een boek, maar ja, dat 'moet' ik riep toen ik 6 was en nét kon lezen al dat ik niet kon slapen als ik niet eerst even gelezen had. Tsja, hadden ze me maar niet moeten opvoeden met een boekje (voor-)lezen voor het slapengaan, LOL)

Groetjes,

Merel

www.birdblocks.com

Geen opmerkingen: