dinsdag 26 oktober 2010

Popperig


Ik wou zo graag zien hoe het er straks uit gaat zien op mijn quiltmuurtje. Normaal hangt er hier altijd maar één quilt, en nog niet eens zo'n grote. Maar met die dolly quiltjes kunnen er lekker veel op :-) Daar word ik nou eens blij van! Nu is dit het enige muurtje waar een quilt hangt hoor, want mijn moeder schildert en borduurt, dus er hangen ook enige schilder- en borduurwerken in mijn huis. Mijn vader maakt reliëfkunst van papier-maché, en ook daar heb ik twee werkstukken van hangen, dus is er niet zo veel plek meer over voor mijn eigen werkjes, nou ja, ik heb ze lekker op de stoelen liggen, voor de grijp en een gezellig stapeltje affo's in een kast met glazen deuren om van te genieten :-).

Je ziet dat ik het vierde quiltje (met die vogel) nog aan het quilten ben, dus die gaat er gauw weer af. Het Rood/witte lapje is alleen nog maar de top, maar omdat ik het quilten van dat schatje ga uitstellen, en hij er al zo heel af uitziet met die puntjesrand, mag die nog een tijdje blijven hangen.

Ik hang ze gewoon met twee (of 3 als het nodig mocht zijn) koperen speldjes in het behang, dan kan ik de indeling steeds wijzigen. Ik gebruik koperen speldjes, omdat ik gemerkt heb dat 'gewone' spelden gaan reageren met het kalk uit de muur (denk ik) en die, als ze er een tijd in zitten, niet meer glad zijn, en tsja, ze moeten wel weer achteruit door de quilt heen, dus ik heb liever mooie speldjes die glad blijven.

Ondertussen is het werk aan het volgende dolly quiltje alweer in volle gang, dus heb ik weer eens niets te laten zien van mijn werkzaamheden. Ook heb ik dit weekend weer genoten van een Formule 1 wedstrijd, helaas viel mijn favoriet Mark Webber vrij vroeg in de race uit, maar de omstandigheden met het regenachtige weer maakte dat het toch een spannende race was. En omdat ik me nog steeds een beetje rustig moet houden met mijn arm heb ik ook 2 boeken gelezen van de 'The Cat who....' boeken (ik lees ze waar mogelijk in het Engels) van Lillian Jackson Braun.

Wel heb ik dit weekend de pakketjes voor de tientjesclub uitgesorteerd:

Met op de achtergrond de film Mama Mia in de DVD...

... die heb ik al tig keer gezien, dus kijken hoeft niet meer, maar ik kan wel lekker meeblèren met die oude ABBA songs :-) Oh, altijd weer genieten.

Iedereen bedankt voor de tips om de sarong te gebruiken, ik kan jullie gerust stellen, ik ga er voorlopig níet in knippen! Of ik ga hem dragen zoals ie is, waar ie ook voor gemaakt is, of ik gebruik hem inderdaad op de bank wat iemand voorstelde!

En om met een klein winkelberichtje te eindigen, kijk wat er van de week binnen kwam, snoepjes...

... mijn vingers jeuken!


Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

Geen opmerkingen: