maandag 2 april 2012

Een rondje om

Dit weekend mochten we weer genieten van hoog bezoek :-)
Het is voor de ene bewoner van mijn huis leuker dan voor de andere, mijn katten zijn nog steeds niet gewend aan deze bezoeker, mr. R. Ik vind het wel gezellig als hij komt (hij neemt namelijk ook zijn personeel mee, LOL), maar Thorgal loopt een beetje te grommen en soms blazen, gelukkig wordt dat steeds minder. Roos is wat wisselvallig, soms is ze stoer en komt 'gewoon' erbij zitten in de kamer, maar dan is ze weer onzeker en blijft ze veilig onder het hoge bed liggen (waar ze 'normaal' ook heel vaak liggen hoor, met lekkere poezenbedjes).

Gelukkig heb ik dit weekend weer eens wat tijd achter de naaimachine gezeten. Het is de laatste tijd wat minder vaak dat ik er tijd voor vind, maar zo nu en dan laat ik de boel de boel en ga ik lekker aan  de gang. (quiltgang that is)
Een oefenlap! Dat doe ik niet vaak, maar bij dit quiltpatroon wilde ik toch wel graag even van te voren oefenen. Ik had het patroon bij Allisa al gezien, en nu ook in haar boek teruggevonden. Het geeft zo'n mooie textuur. Maar het is niet gemakkelijk, dus eerst oefenen.

Gelukkig zijn die oefenlappen in het asiel zeer welkom, dus voel ik me niet zo'n verspiller als ik eens een grote maak. Ik werk hem zelfs (ooit een keer) nog af ook! Daarom maak ik het lapje maar meteen 55x60 cm, dat past precies in een bench.

De quilt waar ik 'het' straks voor het echie op ga doen ligt al klaar....

Nou ja, dat is een bekend beeld natuurlijk :-)


Een mooi holletje maakt ze, om er echt in te kruipen :-)

De enige manier om haar hiervandaan te lokken?
Kijk maar:


Gelukkig komt ze me, nadat ik een tijdje op de quilt heb gequilt, even melden dat ik pauze moet nemen:

Nou goed dan, ze heeft natuurlijk gelijk! Het is een intensief klusje met heel veel gesjor en gedraai (dûh). Dus ik moet inderdaad niet teveel achter elkaar doen...


En dan kan het mutsje weer lekker een nestje maken om in te liggen. Maar niet te veel pauze! Want ik riep in de reacties bij Sommeke heel brutaal.... wie het eerste klaar is .... LOL. Dus ik moet wel de gang erin houden, ha ha.

Wil je nog even een totaalbeeld van het quiltje dat ik nu aan het quilten ben? Kijk dan maar even hier...


Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

3 opmerkingen:

Yvonne aka sommeke zei

Oejejoei, jij gaat zeker winnen!
Ik heb/had nog geen idee "hoe te quilten" en kom hier spieken! ;-)
Ik ben benieuwd, gaan de cirkels groter en groter op de héle quilt? Ziet er mooi, maar voor mij iets te moeilijk uit, vrees ik!
En oooh wat een schattig bezoek krijg jij toch altijd!

Shirley zei

owow, ben jij blij dat het geen 2 persoonsquilt is, almaar ronddraaien, sterkte. Het ziet er op de roze quilt al erg mooi uit!

Elly l zei

Wat heerlijk toch die katten, ach en nog even en ze zijn wel aan hem gewend
En wat lees ik nu? Wedstrijdje?