donderdag 12 april 2012

Over meekijken


Harriet kwam in de winkel deze laten zien! Oh, leuk hè, hele speciale stoffen op deze manier heel grafisch verwerkt. Oh stiekem ben ik jaloers, want het is zo'n gaaf effect. Ik vind het altijd weer leuk als ik mee mag genieten van de werkstukken :-)

Thuis heb ik het bakken weer een beetje opgepakt, dit keer...

kwarkbolletjes maken


en gebakken, ze zij in het echt (nee, waren ze zij al op!) wel iets bruiner. Deze komen uit een 'pakje' dus ik kan geen recept geven, ik heb wel eens een recept uit een boekje geprobeerd, maar die vond ik niet zo lekker... Maar ik ben nu weer een recept tegengekomen voor yoghurtbroodjes, dus datga ik binnenkort proberen. Ik heb wel gemerkt dat ik broodjes gemaakt met zelfrijzend bakmeel (in plaats van gist) minder lekker vind. Nou ja niet minder lekker, maar ze vallen minder goed, dus ik geloof dat ik dat voortaan maar achterwegen laat...

In de winkel ben ik lekker bezig geweest met het samenstellen van de Amish zuurstok. Dus effen lapjes in donkere tinten.


Gelukkig voor mij (want ik vind deze wat somber) mocht ik ook meteen de pastel zuurstok maken, dus de lapjes daarvoor liggen ook al klaar:

Oef wat een verschil :-)Nou ja het zijn dan ook twee uitersten. De zuurstok van heldere kleuren had ik vorige week alweer aangevuld, dus die hoefde ik dit keer niet te doen...

Het quilten van de kattenquilt met de doorgaande spiraal gaat langzaam vooruit, dus daarvan nog geen vorderend plaatje.

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

3 opmerkingen:

Shirley zei

Het was gezellig bij je in de winkel gisteren, ik heb genoten!

Anita A zei

Hoi Merel,
Ik vind de helder stofjes ook mooier dan die donkere, maar ja, voor ieder wat wils, toch?
Sta jij trouwens dit jaar weer in Veldhoven?
groet,

Yvonne aka sommeke zei

Een smakelijk logje : over broodjes en zuurstokken!