zaterdag 21 april 2012

Over Aqua en koraal...

... of over hoe ik van dit (eentje hoor, niet allemaal):

...dit...

... maakte.

Dat ging zo:

Eerst sneed ik van alle lapjes: 8 vierkanten van 12x12 cm en twee stukjes van 5,5x12 cm, want waarom zou ik die 'reststukjes' niet ook gewoon gebruiken?

Dat was althans de bedoeling! Want ik sneed een stapeltje fout! Zal je altijd zien dat dat een stapel van 6 laagjes was, dus toen had ik ineens 6 stukjes van 11x12 cm. Wat te doen, wat te doen?! Nou ja, gewoon de strookjes die eigenlijk 5,5x12 cm moesten worden van dat stapeltje, dan maar 6,5x12 cm snijden. Wat er hier (teveel) afging komt er dan daar weer bij.

Was het maatverschil je opgevallen in het bovenstaand quiltje?
Mag hoor, het voegt een verhaaltje aan het quiltje toe, vind je niet, een beetje charme een beetje imperfectie.... ik zit er niet mee :-)

Kijk nou toch wat een lieve zelfkantjes deze stofjes hebben:

Je zou ze er bijna om bewaren :-)
(bijna hoor, ik doe het niet! hoewel het me soms moeite kost)

Op het dienblad om de layout te maken:


... en op de achterkant van een quilt (omdat ik geen zin heb om de designwall op te zetten, wat eigenlijk helemaal niet veel werk is...)

... de indeling bepalen. Dit keer geen foto's van een kat erop! Ze waren er wel hoor, allebei, maar ik gooide ze er gauw vanaf, en dus had ik geen tijd om er een foto van te maken :-)
Misschien was het niet zo slim om een quilt als designwall te gebruiken, ik weet toch hoe ze zijn... als er een quilt ligt... ligt er een kat op, of onder.


Naaien, naaien, naaien, strijken, strijken, naaien, strijken....
Klaar! Nou ja ik heb net strookjes voor 2 randen gesneden en een achterkantje, dus nog net niet klaar, maar toch al een heel eind op dreef!
Mag ik al naar huis? dan kan ik DOOR!


Groetjes,


Merel

 www.birdblocks.com

6 opmerkingen:

katrien zei

Leuk gedaan.

Quibi zei

Leuk! Wat een gezellige, frisse kleurtjes zijn dit.

Anoniem zei

Hi Merel,
leuke stofjes Merel en goed opgelost dat noem ik creatief improviseren!!
Groetjes Adri.

Marina. zei

Hallo Merel,
Weet je nog waar je zo'n designwall kunt kopen? Of heb jij ze zelf in de winkel?
Groet, Marina

Birdblocks zei

@ Marina, de designwall kan je bij mij bestellen. Ik heb ze niet op voorraad, maar binnen een paar weken in huis.
Groetjes, Merel

Johanna Zweden zei

Enig quilt zo
Ben nog een beetje misselijk van de taart, was gezellig, heb genoten
tot de volgende keer
Fijne zondag groetjes Joke