dinsdag 24 december 2013

Over film en sterretjes


We gingen naar de film, en ik zou het regelen. Tuurlijk kan ik dat, dacht ik, koekie eitje, zoals we dat zeggen.

Dus ik toog naar de website van pathé, want voor de Hobbit moet je natuurlijk wel reserveren!
En de keuzes die je dan voorgeschoteld krijgt... voor een simpele ziel als ik... pfff. Niks klik op de hobbit (deel 2) en klaar, nee eerst moet je kiezen voor de Hobbit, of de Hobbit 3D, of de Hobbit HFR, HFR 3D, en dan kan je ook nog kiezen uit IMAX HFR 3D, phoe.

En nergens op die site uitleg wat HFR dan wel mag betekenen (er staat wel zo'n schattig vergrootglasje met zoekfunctie hoor, maar die zoekt enkel films, geen uitleg van vage afkortingen).

Dus toch maar even navragen bij mijn Grote Liefde. Ik weet de uitleg niet meer, maar wel mijn conclusie dat ik voor het gehele pakket ging, dus ik klik op IMAX HFR 3D. So far so good.
Dan moet je dus een inlogcode en wachtwoord aanmaken (zucht, maar goed, dat moet je tegenwoordig al als je nog geboren moet worden, dus huppa, ook die horde nam ik). Dan betalen, dat natuurlijk via het Ideale banksysteem ging. (Weer inlogcode en wachtwoord en de hele reut...)

Aanway 15 min verder kreeg ik een iemeel met een scancode dinges waarmee men beloofde dat ik met mijn geliefde de zaal in kon (pfff, 1 'kaartje' voor ons tweeën, ik weet niet hoor, dat voelt toch niet 'echt' Dr zat wel een mooi plaatje bij!).

Mailtje aan mijn Lief dat ik het voor elkaar had. Vraagt hij heel onschuldig: 'waar gaan we?'

Op dat precieze moment bedenk ik mij: OOOOHHHh, dat betekende de vermelding 'arena' bij de naam Pathé (voor de niet Amsterdammers onder jullie, mijn lieve lezers: er zijn meerdere vestigingen van Pathé in Amsterdam, drie in de binnenstad, die zouden ze bijna met elkaar kunnen verbinden, en dus ook nog een 4e complex in ZuidOost, bij 'de Arena')

Oh, nee, hè, niks gezellig met de fiets naar de film!

Anyway (again) we zijn heerlijk in het IMAX theater in ZuidOost geweest (want zo'n speciale soort zaal is er niet in de binnenstad, zo leerde ik). En het was een geweldige ervaring. Zeker als je je zo inleeft dat je werkelijk een stoot in je gezicht verwacht, in een gevecht met orks (natuurlijk, het is altijd met die rotorks), die recht op je af komt in beeld! Nou ik schaam me niet om te zeggen dat ik gewoon daar in die bioscoopstoel zittende, pijlsnel mijn hoofd opzij trok hoor, HI HI!


Volgens mij heb ik ze andere jaren ook wel laten zien. Ik heb ze wel vaker gemaakt, maar gisteravond heb ik mijn vingers weer beursgedrukt aan het stekertje met sterretjes vorm. (ik maak ze zowel van bladerdeeg, links; als van gewoon hartig deeg, rechts)

ik vind het gewoon gezellig voor in de soep, desnoods de salade of bij het kaasplankje. Of gewoon los over het tafelkleed gestrooid :-)
Ik heb de overgebleven velletjes bladerdeeg ook maar gewoon in de oven erbij gestopt. Mijn humor: die leg ik gewoon over de gevulde soepkommen heen :-)

Morgen en overmorgen ga ik nog wat andere broodjes bakken!

Dit jaar (2013) ben ik nog open op de volgende dagen:

27 en 28 december 10-17uur
(en vandaag natuurlijk)
Volgend jaar begin ik met inventariseren en een lekkere vakantie, dus houd de website in de gaten voor de openingstijden! 

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

1 opmerking:

katrien zei

Fijne Kerstdagen.

geniet ervan.