vrijdag 28 mei 2010

Affo

Toen ik gisteravond naar huis liep zag ik een hele vage regenboog. Het grappige was dat hij leek te beginnen vanuit een rookpluim:

Je moet goed kijken om het op de foto te zien maar even rechts van de boei (geel) zie je een pluimpje rook en daar recht boven begint de boog....

Ik was weer eens laat thuis en had eigenlijk geen zin meer in iets. Maar ik heb toch nog even iets opgepakt. Eerst de laatste lijntjes aftekenen, dat was eigenlijk alles wat ik van plan was te doen, want als het aftekenen gedaan is dan pak je het quiltwerk veel gemakkelijker op. En inderdaad, want toen de lijntjes er eenmaal op stonden heb ik ook nog even een draadje in de naald gedaan en tsja, toen waren alle zigzagjes ook zo gemaakt. Dus ik heb een AFFO! Woohooh:


Roos kon bijna niet wachten. Ze zat tijdens het quilten met haar nagels in mijn been te hakken, dat ik het quiltje omlaag moest doen zodat ze erop kon zitten. En toen dat niet hielp ging ze elders in de kamer zitten klieren (door aan de hoekjes van tijdschriften die netjes in een tijdschriftendoos zitten te gaan knagen, dus ik heb weer een tijdschrift met perforaties op de hoekjes erbij).
Dus toen ie dan eindelijk af was mocht ze erop:

Ik vraag me toch af wat het nou is wat zo aantrekt:
- de geurtjes; het quiltje is overal mee naar toegesleept. (daar zal ik achterkomen als ik hem eenmaal gewassen heb, dit weekend dus)
- de wollen vulling, maar er is ook een quiltje met polyester vulling waar ze dol op is.
- mijn geurtje? Ik heb er natuurlijk ook uitgebreid aangezeten...

Ik wilde nog even wat laten zien. Ik vond namelijk dat ik bij het keren van de naald om naar het volgende quiltlijntje te gaan het steekje een beetje trok (in die richting). Dat wilde ik niet en dat heb ik zo opgelost:

De naald in de bies steken, maar NIET geheel doortrekken...

In de bies en via binnendoor de naald keren en met het oog de naald weer omhooglaten komen waar je het eerstvolgende steekje wilt beginnen (even wroeten, want deze kant van de naald is niet zo scherp hè). Nu is de richting van de draad via binnendoor toch meer in de juiste richting gebleven. Dat beviel me een stuk beter. Misschien een tip, mocht je dit ook eens aan de hand hebben.


Groetjes,

Merel

www.birdblocks.com

1 opmerking:

Shirley zei

Enige affo, heerlijk zoet en mooi doorgequilt. Ik geef die kat geen ongelijk, niks ligt lekkerder dan een verse quilt, Zipje en Zopje kunnen dit ook beamen, mocht je mij niet geloven.