donderdag 20 mei 2010

SAIL 2010

Vanavond ben ik naar een voorlichtingsavond over het evenement SAIL Amsterdam 2010 geweest. Daarvoor was ik uitgenodigd omdat dit vlak bij mijn huis wordt gehouden. Het is een zeer gevuld programma, waar voor jong en oud wat te beleven valt. Vijf jaar geleden (het evenement wordt eens in de vijf jaar gehouden) woonde ik hier net twee maanden en viel ik met mijn neus in de boter. Het is een heel gezellige tijd, ach je hebt misschien wat overlast van lawaaierige aggregaten en meer zwerfvuil, maar er staat tegenover dat er een leuke sfeer heerst en er wat te beleven valt. Bovendien zijn die nadelen ook na vier dagen weer weg.

Elke avond wordt het programma afgesloten met een vuurwerk, alleen de katten zijn dan even niet blij, maar het duurt een kwartier en dan is het ook weer over (niet zoals bij oud en nieuw dat het dagen van te voren al begint en dan de avond zelf ook nog eens oneindig lijkt door te gaan). Het is eigenlijk altijd mooi weer, dus ik ga met mijn kopje thee in de hand 's avonds even een bezoekje brengen aan de boten. 

Het is al over minder dan 100 dagen: 19 t/m 23 augustus 2010

Ik heb er zin in!

Kijk voor mooie plaatjes van een IJ vol (en dan bedoel ik ook vól) boten maar op de website van SAIL 2010 ! Dit blijft een fotoloos blogje :-)

Heb ik nog wat gedaan sinds maandag? Ja gewerkt, gebridged, gewerkt, naar Dolf Jansen geweest (deze hele week in Amsterdam, de kleine komedie, er zijn nog een paar plaatsen, wij zaten op het balkon, maar dat is ook heel dicht bij, dus zeker gaan als je kan!), nog meer gewerkt en ga zo maar door.

Én ik heb een slinkse wijze gevonden waarop ik toch alvast kon beginnen met het quilten van 'English breakfast tea', het blauwwitte quiltje :-) Wat eigenlijk niet mocht, omdat ik eerst wat andere quiltwerkjes af wil hebben.

Zal ik het vertellen? Nou goed: ik heb hem meegenomen naar de winkel en mag nu (van mezelf) het laatste uurtje in de winkel als er geen klanten aandacht vragen een paar steekjes doen! Ik heb al vier diagonalen gedaan, ik quilt 2 mm naast de naden aan de lage kant. Het valt op de stofjes bijna niet op, dus een foto heeft niet zo veel zin.
(nog steeds een fotoloos blogje)


Groetjes,

Merel


ps, kep geen aandelen, noch in Dolf, noch in SAIL !

4 opmerkingen:

Elly (creatieveling Elly) zei

De eerste en laatste dag van Sail ben ik vrij. De in en uittocht is altijd prachtig. Ik stond altijd bij NDSM, moet nu maar kijken waar ik kan staan, want alles is volggebouwd.
En ben je eindelijk verstandig geworden om iets op het werk te laten liggen om te doen.....
groetjes Elly

Dineke zei

Ha, ha, daar heb je je quiltmoment toch even lekker uitgekiend. Oh, heerlijk die grote schepen zo dichtbij. Ben op Sail nog nooit geweest. Als groningers bezoeken wij meestal wel Delfsail.

Isabella zei

Lijkt me een geweldig evenement dat Sail. Jammer dat we zo ver weg wonen.
Je bent wel slim door je werkje mee naar de winkel te nemen. Ik vraag me alleen af of je dat laatste uurtje wel klanten wilt hebben? LOL

Anita deR zei

O Merel, wij zijn helemaal gek van Sail, wij gaan ook al in IJmuiden kijken, zo gaaf. Echt heel erg genieten.
Heb de mysterieblokken nog niet af, ga wel lekker maar doe het nu maar heel rustig aan. Nu eerst op vakantie an dan neem ik denk ik geen naaimachine mee. Dus het duurt nog wel eevn, maar wat in het vat zit verzuurt niet.