zaterdag 16 april 2011

Kaartjes

Het afwerken van de 'zussen in het voorjaar' kwam er afgelopen woensdag op de Bee niet echt van. Allereerst mocht ik lekker veel klanten helpen, maar ook had ik toch niet het juiste garen bij me. Ik dacht erover om dit randje met de perlé te doen, die ik ook had gebruikt om te quilten, maar ik vond het niet mooi worden. Ik ga toch het garen waarmee ik de ruitjes aan elkaar naaide gebruiken (opdiepen).

Het afwerken van de hoekjes gaat eigenlijk (bijna) vanzelf, kijk maar:

Vouw de stof over de vulling, links en rechts:

Je ziet dat er een verticaal lijntje ontstaat op de hoekjes van de ruitjes.

Vouw nu nog een keer de stof dubbel:

De speld zit er even om de boel op de plek te houden. Nu kan je gaan naaien. Ik zal hiervoor hetzelfde steekje gebruiken als ik deed bij het aan elkaar zetten van de ruitjes, de boerenhemdsteek.

Als je goed kijkt zie je dat ik twee verschillende soorten steekjes heb gebruikt bij het aan elkaar zetten van de ruiten: Tussen de groene ruitjes onderling gebruikte ik een overhands steekje op de achterkant van de ruitjes (leg ze met de goede kanten op elkaar tijdens het naaien).
Tussen de groene en de turquoise ruitjes gebruikte ik een boerenhemdsteek op de voorkant van de ruitjes (leg ze met de goede kanten naar buiten op elkaar tijdens het naaien)


En als je nu de volgende zijde ook nogmaals vouwt dan krijg je opnieuw dat verticale streepje. Nu alleen nog even alles vastzetten ;-)

Deze week ontving ik twee mooie visitekaartjes die ik jullie niet wil onthouden:

Beide zijn van dames die tassen maken. De linker is een kaartje met een aantal sfeerplaatjes erbij, van Neeltje.

Rechts ligt een tasje als visitekaartje, geweldig idee voor iemand die tassen maakt ;-), deze is van Kate die een etsy shop heeft.

Oh ja en een Amerikaanse dame was trots op haar drool marks, ze zei: Last night I looked in your window and saw those green fabrics that made me drool. Did you see those tongue marks on the window? Hilarisch, ik verzin dit niet hè; je maakt wat mee in een winkel in Amsterdam Centrum! (gelukkig zat er niet echt iets op het raam!)


Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

3 opmerkingen:

Yvonne aka sommeke zei

Oh, met een boerenhemdensteek dus!
(Ik miste ook naad)
Wordt zeker mooi!

Birgit zei

Het lijkt helemaal niet zo moeilijk om de hoeken van een zeshoek af te werken. Ik ben heel nieuwsgierig naar het fleurige resultaat... net zoals ik vol spanning wacht op het volgende blokje van de BLOM.

Irene zei

Hardop zitten lachen om de 'drool marks' (kwijlsporen dus). Je hebt toch wel verteld over de mysterieuze 'hoekjes' die we op de ramen hadden zitten vlak voor de winkel open ging? Dat bleken achteraf 2 handafdrukken te zijn van dames die met de handen tegen het raam boven hun ogen probeerden naar binnen te gluren.... het duurde even voor we DAAR achter waren! :-D