donderdag 20 oktober 2011

Over haaknaalden en verlatingsangst

Gisteren kwam er een jonge dame met dreadlocks binnen.

Ze vroeg: waar liggen de haaknaalden (niet: hebben jullie misschien haaknaalden, maar waar liggen ze...)
Wel die heb ik dus niet, haaknaalden :-) dus ik zei, nou die heb ik niet, probeer het eens bij de Hema.

Oh, zei ze, nou ja het ziet er hier zo haaknaalderig uit....

(ze locken die dreads met haaknaalden, weet je)


Dan is dit vandaag (en gisteravond) de aanblik van mijn naaitafel:

Waah, ik mis hem! Maar ja, eens in het jaar moet ie even voor onderhoud. Een lieve vriendin neemt vandaag mijn machine mee, tegelijk met hare, voor de onderhoudsbeurt (dank je wel, R). Waardoor het voor mij wel heel soepel verloopt, zeg nou zelf, de machine is weg terwijl ik aan het werk ben, en vanavond wordt ie weer netjes thuis afgeleverd, wat een service. Maar ja, toch... hij is er nu toch even niet... en dat arme bureautje zag er ook zo zielig uit vanochtend... Ach nou ja, het zal de tijd van het jaar wel zijn ofzo.... Ik mis hem gewoon ;-(

Ondertussen heb ik me gestort op het doorquilten van de golvende lijnen. En raad eens? Ja hoor weer heel intensief. Elke keer neem ik me voor: doe nou eens wat minder, het hoeft niet op elke vierkante centimeter vast, maar ja... Ik vind het nou eenmaal leuk om te doen, en ik vond het in dit geval gewoon mooi als alle vlakjes quiltlijnen krijgen. Zeg nou zelf:

Ik quilt met verschillende kleuren garens, ik volg golvende lijnen en zo hier en daar voeg ik een met de hand gequilt lijntje toe in perlé 12 garen. Ach, dan duurt het maar wat langer, hij krijgt een prachtige structuur.

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Da's mooi quiltwerk!!!

Anoniem zei

Hoi Merel,mooi gequilt hoor!Je hebt er echt feeling voor hoe je iets moet door quilten, vind de combi met het perlé garen ook erg leuk.
Groetjes Adri.

inge zei

dat wordt (weer) een prachtige quilt!

Anita A zei

Hoi Merel. Wat leuk die combinatie van machine en hand quilten, wordt volgens mij een hele mooie quilt !!