dinsdag 3 april 2012

Over speldenkussens

...wordt vandaag geblogd. Katrien vroeg erom, en omdat ik het een gezellig idee vond, doe ik ook mee :-)


Dit is mijn verzameling, nou ja, ik denk eigenlijk dat er nog wel een paar door het huis zwerven, maar die kon ik even tijdelijk niet vinden, LOL. Ik weet namelijk dat ik ook nog ergens zo'n tomaatgeval heb :-) en dan denk ik.... er zullen er dus nog wel een paar zijn...

Rechtsonder is mijn magnetisch speldenkussen dat altijd naast de naaimachine staat, heel handig vind ik dat, je gooit de speld globaal in de richting en hups, hij zit op z'n plek. Wat ik minder vind is dat Roos dus dol is op die bloemetjesspelden, ze pakt ze met haar tandjes en gaat er mee zitten spelen! Doodeng, dus dat dekseltje dat er naast ligt zit standaard op het speldenkussen, ook gewoon vast door de magneet. Daarop staat dan meestal ook nog een klein blikje waar ooit snoepjes in zaten wat ik gebruik als afval blikje voor kleine dingetjes, en ook die magnetiseert gewoon erop vast, handig!

Boven het magneetding staat het vilten speldenkussentje dat ik vrij recent maakte, daar blogde ik hier nog uitgebreid over.

Links daarnaast liggen  boven elkaar 2 gekregen speldenkussens. Beide ontving ik op ons meest recente Belgische Quiltweekeinde (dat ook wordt georganiseerd door Katrien). Het onderste ontving ik op een speldenkussen ruil en het andere was een van de vele cadeautjes die we tijdens zo'n weekend krijgen.

Dat gekke gevlamde apparaat is een bol van geviltte wol dat ik als cadeautje kreeg van Marion. De boven en onderkant zijn er dan vanaf gesneden, waardoor je het gevlamde effect van de verschillende kleuren gemende wol kunt zien. Hierin bewaar ik mijn alfabetisch genummerde spelden (ik heb dat er zelf met permanent marker op geschreven). Die spelden gebruikte ik hier om alle verschillende lapjes van het patroon te kunnen bijhouden :-)
Oh oeps, die top is al tíjden af, maar de achterkant niet. Die wilde ik van allerlei reststukken opbouwen, maar ja, het komt er maar niet van. Zonde! Toch maar weer eens op gaan pakken...

Er zwerft ook een naald met een stuk draad in en ik prik hierin de snorharen die ik in huis vind (nee, ik trek ze er niet expres uit hoor!). Waarom? geen idee, maar ik vind het wel leuk om ze te bewaren.

Die andere 5 kussentjes maakte ik recent, om eens uit te proberen hoe dat nou zat met zo'n biscornu patroon. Het zijn 2 vierkante lapjes die zich door de speciale manier waarop je ze aan elkaar naait een beetje om elkaar heen draaien. Een grappig effect. En toen ik er mee bezig was zei Riet...: ik heb een patroontje dat ook zo werkt, maar net even anders... Dus het kussentje met het gele kersenlapje is daarop gebasseerd.Oef, die ging nog niet gemakkelijk in elkaar. Het ziet er leuk uit, maar ik denk niet dat ik er gauw nog een maak :-)

Hoeft ook niet, want kijk, ik heb er al een best aantal zo :-)

Dank je wel Katrien voor deze 'noodgedwongen' inventarisatie, LOL
En nu maar de blogosfeer afzoeken naar alle andere speldenkussenverhaaltjes ;-)

Morgen laat ik zien hoever ik ben gekomen met het quilten van de cirkels...

Groetjes,


Merel

 www.birdblocks.com

5 opmerkingen:

inge zei

hier ook al een hele verzameling! leuk om zien!

katrien zei

Haha ,noodgedwongen,waar haal je het uit.
Leuk je verzameling te zien.

Marga (MarPie) zei

Toch ook al een leuk verzameling.

Groetjes,
Marga♥

Yvonne aka sommeke zei

Leuk verzamelingske toch Merel!
Enne ... ik wil wel meesparen voor jouw kattensnorharen-verzameling hoor! Roept U maar LOL

Charlotte zei

Goh, we zijn niet direct family maar die tik heb ik ook. Snorharen bewaren, waarom geen idee!!!!