donderdag 21 juni 2012

Over waslabels en een rand



Zo nu en dan geef ik een quiltje weg. Meestal voor een babietje ofzo. En dan vind ik het wel fijn om een wasvoorschriftje op de quilt te vermelden. Ik schrijf dat gewoon met permanentpen op de achterkant. Kijk ik kan dan wel op zo'n verjaardag uitgebreid gaan zitten uitleggen hoe of wat, maar dat vindt de ontvanger meestal minder interessant dan ik, LOL, dus ik denk niet dat dat blijft hangen....

wat staat er?
  • Wassen op 30 graden. Ik was m,ijn quilts gewoon in de machine. Dus van mij hoeft er geen streepje onder de tobbe, of zo'n handje erin, maar je kan dat natuurlijk voor jouw quiltjes wel doen.
  • Niet strijken
  • Niet bleken (die twee moesten eigenlijk anders om, volgens de vaste volgorde, maar goed)
  • Warm drogen
Je kunt de pictogrammen terugvinden op wikipedia, wasvoorschriften, er staan er nog meer, maar ik heb echt geen idee over de chemische reinigingen, dus die zet ik er niet bij. Het is gewoon katoen, en kan dus gewoon gewassen :-)

En de rand, tsja, ik durf het bijna niet te zeggen....

Die vier stroken ... en die vier vierkanten op de hoeken ... dat is wel het enige wat ik gedaan heb dit weekend.

Nou ja, niet helemaal, want ik heb zaterdagavond een gezellig feestje bijgewoond, zondag heerlijk niets gedaan in de tuin (van iemand anders, want in mijn tuin ... uhm ... is wel het een en ander wat moet gebeuren) en lekker gegeten, en maandag (wat voor mij gewoon een weekenddag is!) heb ik mijn hobbykamer (waar nog net plek is voor mijn bedje ook) eens onder handen genomen. Ik ben aan het opruimen en reorganiseren. Helaas voor mij gaat het veel te langzaam, en kom ik er te weinig aan toe, maar alle beetjes helpen en ik ben toch weer een stukje verder!

En dan kom ik er vervolgens ook al niet aan toe om een blogje te schrijven tot dónderdag! Nou ja!
Nu zijn jullie weer bij hoor!

Groetjes,


 Merel

www.birdblocks.com

3 opmerkingen:

Shirley zei

Hij is enig, en dan maar niet zo snel af, ik vind toch al dat je een moordend tempo hebt.

Anoniem zei

Hi Merel,
Kei mooi wat een frisse kleuren allemaal!Enne... vooral doen waar je op dat moment zin in hebt!
Groetjes Adri.

Yvonne aka sommeke zei

't Is wel niet zo maar een rand, hé!
Lekker fleurige!