donderdag 7 juni 2012

Over zoete regenboogblokjes

Op de kalender kwam ik een leuk simpel quiltje tegen met een regenboog aan kleuren. En tsja, ik ben nu eenmaal dol op regenbogen, dus de lapjes waren zo uitgezocht, gesneden en ingepakt. Ik koos dit keer eens voor lapjes met kleur en wit. En meest stippen of stipachtige grafische patronen.




Dat geeft een veel lichter effect dan ik gewend ben! Leuk! Het was nog even een gepuzzel om te zorgen dat elke kleur in elk blok voorkomt. En toen de blokjes af waren was het een heel geschuif om alle kleuren een beetje te verdelen, wat niet helemaal gelukt is, maar dat geeft niet (anders was ik nu nog aan het schuiven geweest, LOL)
 


En dan de zwartwitte streepjes er tussen :-)
Achteraf zie ik dan dat die twee lange groene naast elkaar zitten, en ook die roden, maar ja. Het maakt niet uit, zo is ie ook leuk.

Nu nog een wat bredere rand erom met hoekblokken en dan kan ie op de 'te quilten' stapel.


Ondertussen had ik ook allang het biesje om het quiltje van Thorgal gemaakt. Kijk die zwarte katjes gluren op het biesje soms net om de hoek. (en op de achterkant zit die hele gave wilde kattenstof die ik ook gebruikte in de gekke-katten-quilt (die felgroene stof tussen de blokjes)

Groetjes,


Merel

 www.birdblocks.com

3 opmerkingen:

Anja.M zei

Een mooi quiltje is het geworden.
Mooi die pastel kleuren.
Quilt groetjes Anja.

Anoniem zei

En 2 lange gelen naast elkaar..

Yvonne aka sommeke zei

Nog een top? Je bent niet bij te houden zeg! ;-)