vrijdag 28 maart 2014

Over bloemen


Gefeliciteerd Anita.

Voor de verjaardag van een van ons vaste cluppie maken we altijd 'iets'. Er is al van alles langs gekomen, zoals beschilderde bloempot of een kalender met foto's, nou ja, heel divers dus. Voor Anita maakten we dit keer allemaal een bloempje (LOL), dit is de mijne:

Het was erg leuk om te doen, en ik zie me ook al een bosje voor mijzelf maken in mijn glazen bol (er staat helaas geen datum bij)
Hier vond ik het patroon, maar ik zal van de week nog wel even wat constructie foto's laten zien.

Dan durf ik het bijna niet te zeggen, maar ik ben nu ook begonnen met breien! Ja echt, ikke! Het wordt een eiermutsje :-)    (je moet klein beginnen)

Na een avond ploeteren (want ik vind het resultaat heel leuk, maar ik ben (nog) erg krampachtig)
Uit mijn hoofd: 42 opzetten, de steek heet patentsteek.
kantsteek: 1 recht
Dan:
draad naar voren
1 steek overnemen op de andere naald
1 recht
2 lusjes tegelijk recht breien (je ziet ik heb geen idee hoe die dingen in echte brei-taal heten!)
en herhaal vanaf 'dan'
eindig met een kantsteek.

Dit herhalen tot je zo'n 7 cm hebt, en wat je dan moet doen weet ik nog niet, ha ha! Het heet minderen, maar hoe????
Het schattige rode eiermutsje is van Riet.


Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

1 opmerking:

10ekequilt zei

Leuke tip die klaprozen! Sla ik op als "nog graag te doen"
Fijn weekend en groetjes,
10eke