dinsdag 15 maart 2011

BLOM deel 3


Churn dash. Ik weet niet wat het is, maar van sommige traditionele patronen kan ik geen genoeg krijgen. Churn dash is er daar een van. Daarom ook in deze BLOM weer een Churn dash patroon, de verhoudingen zijn wel anders dan vorig jaar ;-)
Hier kun je de mallen downloaden.
Dit keer heb ik malletjes gemaakt, want met de paperpiecing techniek blijft het veel werk, met aan elkaar zetten van de deeltjes, dat maakt het allemaal niet sneller of gemakkelijker, dus vandaar dit keer malletjes.


In deze eerste layout heb ik de blokjes met een sashing met cornerstones toegepast. De tussenstroken en hoekblokjes zijn afgewerkte maat 1 cm, dus knip hiervoor stroken en vierkantjes van 2,5 cm.


In deze tweede layout liggen de blokjes op punt. Ook hier wordt een sashing met cornerstones toegepast van 1 cm afgewerkt. Dus eigenlijk is dit dezelfde verwerking als bij de eerste layout. Toch vind ik hem hier heel anders uitkomen. Het lijken wel gevlochten patronen die boven een schaakbord lopen. Gek hè, dat het zelfde patroon, maar onder een hoek een heel ander effect geeft! Het zal mede komen omdat er hier halve en kwart blokken langs de randen komen.

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

Geen opmerkingen: