dinsdag 24 januari 2012

Over de ster die nog geen ster is

Goed, ik was wat afgeleid door die leuke sterren van Elizabeth die je in mijn vorige blogje kunt zien, maar ik heb heus ook nog wel gewerkt aan de grote ster-quilt van het patroon 'Made in cherry' van Sarah Fielke hoor!

En zoals het een echte kat betaamt:

... helpt mr. R mee! Ha ha, hij heeft meteen door hoe een kat zich dient te gedragen wanneer er aan een quilt gewerkt wordt :-) Nou ja hij heeft danook al een quiltje gekregen hè!

Oh wat is een designwall toch een handig ding! De designwall die ik hier gebruik is opvouwbaar. Hij is zo opgezet, maar helaas vind ik het toch vaak te veel moeite. Stom is dat, want het is echt zo gedaan, en het werkt zo fijn als je je lapjes op deze manier kan rangschikken. Ik spreek mezelf even streng toe en zorg dat ik vanaf nu onthoud dat het zo gemakkelijk is, LOL!


Zo het middenpaneel is klaar. Hieromheen komen dus de 8 sterpunten met de achtergrondstof ertussen. Dan wordt hij heel gauw veel groter (dit middenstuk is in feite een kwart van de totaalmaat), dus ik laat het voor de tentoonstelling in Vijfhuizen even zo. Dit stuk kan ik nog wel in de stand ophangen, zodat jullie 'in het echhie' kunnen meegenieten.

En denk maar niet dat ik nu 's avonds ga zitten duimendraaien, want er zijn nog een paar dingetjes waar ik aan wil werken, zodat jullie dat in Vijfhuizen 'live'  kunnen zien.... en ooohhhh, het is al heel snel zo ver!

Kom je ook naar de Patchwork- en Quiltdagen in Vijfhuizen 3/4/5 fabruari 2012? Doen hoor, het is altijd heel gezellig!


Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

4 opmerkingen:

Shirley zei

Ziet er goed uit, met poezenhulp/goedkeuring wordt het wel wat. Ja, die desighnwall ;-) het woord zegt het al he LOL

Anoniem zei

Heb net een mailtje gestuurd naar de organisatie om te vragen of er rolstoelen beschikbaar zijn. Zo ja, dan kom ik vrijdags met mijn oude moedertje! En anders kom ik zeker....maar dan alleen of misschien wel met mijn Wim. Tot dan! Groetjes Fanny

Anoniem zei

Heb net een mailtje gestuurd naar de organisatie om te vragen of er rolstoelen beschikbaar zijn. Zo ja, dan kom ik vrijdags met mijn oude moedertje! En anders kom ik zeker....maar dan alleen of misschien wel met mijn Wim. Tot dan! Groetjes Fanny

Yvonne aka sommeke zei

't Is dat het zo ver is hé!
(iemand bood me al een bedje dichterbij aan maar dan wordt het weer zo lang ....)