maandag 20 januari 2014

Over banen

Als het af is krijg ik het vast niet meer in dit zakje...

terwijl nu toch ook alle materialen erin zitten. Nou ja misschien ook wel hoor, als ik maar mijn best doe.  Maar het is niet nodig om het terug te doen in het zakje. Nu is het nog even handig om de losse onderdelen bij elkaar te houden.

Er zitten 6 stroken in het zakje die zijn afgezigzagd en tot een koker zijn genaaid., maar ze zijn alle 6 een andere maat...

De stroken moeten nu aan elkaar gezet worden, maar hoe los je nu het lengte verschil op? ?Volgens het patroon moet je in de ruimte van de naad een rijgdraad naaien en die dan een pietsje aantrekken, waarna je de stroken aan elkaar naait. Nou, naast dat ik dat heel veel te veel werk vind, vond ik het ook nog eens moeilijk om de kreukeltjes netjes te verdelen.

Daarom koos ik er voor om bij de volgende banen de 'ruimte' te verdelen met spelden, tot ik zo'n klein stukje tussen de spelden over had dat ik de stof kon oprekken om ze even lang te maken.


Dat werkt (voor mij) veel gemakkelijker en de verdeling is zo veel beter te maken.

Al gauw had ik deze 5 banen aan elkaar:

5 ja, geen 6, de laatste baan krijgt eerst nog een speciale behandeling (daarover later meer ;-)   ). De onderste baan wordt met een zoompje afgewerkt...

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

Geen opmerkingen: