zondag 19 januari 2014

Over improv

Volgens mij is het algemeen bekend, maar ik zeg het toch nog maar even: ik ben dol op boeken! En dat geldt voor leesboeken net zoals mooie bladerboeken en natuurlijk zeker ook quiltboeken.

Dit is weer een mooi modern boek. Strakke quilts, losse vormen, heldere kleuren. Heerlijk, ik ben er dol op. Hoewel ze patronen heeft geschreven voor de quilts in het boek, laat de schrijver je zelf de gewenste maten bepalen, dus er staat heel vaak iets beschreven van 'ongeveer' zo groot. Het zijn dus eigenlijk meer 'recepten' dan precieze werkbeschrijvingen.


Lucie maakt haar quilts zonder bies, en ook die techniek is in het boek beschreven, net als een paar alternatieve afwerkmethodes.

De basistechnieken waarnaar steeds terug wordt verwezen staan voorin het boek, en dat zijn kleine quiltjes op zich (zo leuk).

Het schetsen en ontwerp komt aan bod, alsmede de inspiratie en zogenaamde 'moodboards':


Een heerlijk inspirerend boek. Het enige dat ik zelf een beetje jammer vind is dat de quilts niet plat van voren worden laten zien. Hoewel de buitenscenes leuk zijn met die in de wind wapperende quilts, zie je daardoor soms niet goed hoe de quilt nu eigenlijk is. Maar ondanks dat vind ik dit boek echt een aanrader!


Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

Geen opmerkingen: