maandag 13 januari 2014

Over Charms

Al jaren verkoop ik Charm-packs, setjes van lapjes van 5x5 inch, oftewel ongeveer 12,5 cm vierkant. Maar nog nooit kwam ik eraan toe om er zelf iets mee te maken.

Niet langer! Ik vond veel quiltjes uit dit boekje leuk en ik ben nu bezig met het quiltje Leslie (alle quiltjes hebben meisjesnamen). Ik werk met de charmpack Happy tones van Michael Miller. Een frisse regenboog (met roze in plaats van rood...) aan kleurtjes, hier zitten 30 lapjes in, dus de mat wordt iets anders, ook wil ik er graag nog ongelijke brede randen omheen zetten, waardoor mijn quiltje een ander maatje zal krijgen.


Eerst moet er een randje af, van een halve inch, dus dat is net niks, maar het restje ziet er dan toch uit 'zonde om weg te gooien' dus daar ga ik denk ik een tickertape quiltje mee maken...

Dan in kleine stapeltjes doorsnijden en een smal strookje aan een ander breed strookje terugnaaien. Dit doe ik door het bovenste lapje van het linker stapeltje onderop te leggen, zo schuiven de lapjes allemaal 1 op naar boven in het linker stapeltje en kan ik dus zonder moeite steeds twee verschillende strookjes terug aan elkaar naaien.


Thorgal houdt het hele proces vanaf mijn schoot goed in de gaten:

Ik zit net iets verder van mijn naaitafeltje dan ik gewend ben zo, maar het lukt wel en het is gezellig en ik heb een warme schoot, dus ik klaag niet :-) Thorgal klaagt gelukkig ook niet als zijn ligplek zo nu en dan een beetje golft omdat ik mijn benen gebruik, LOL

Met mijn strijkplankje op het burootje naast de naaimachinetafel, is het slechts een 30 cm rijden met mijn burostoel met wieltjes en een kwartslag draaien, dus ook hier houdt het oude mannetje toezicht :-)
Alles gaat wat langzamer en minder gestroomlijnd, maar wat maakt dat uit? Het is geen aangenomen werk. Lekker genieten met lapjes en kleurtjes!

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja Merel, oooohhhh wat een leuke charmpack, ik weet niet of jij het weet maar ik ben verslaafd aan die charm-
packs-jellyrolls-layer-cake. Heb je deze ook nog in de winkel?
En dat boekje heb je dat ook? Heb zo'n vermoeden dat er een bestelling aan zit te komen?!hahahaha. Geniet nog maar lekker van je vakantie groetjes Adri.

Marina Brito de Campos zei

Veel plezier!
Marina.

Anoniem zei

Heerlijk met je kat opschoot en toch doorwerken. Mij zal dat echt niet lukken, want dan krijg ik een paar nagels in mijn been

ireneinhetatelier zei

Lekker werken met een maatje... Zo gezellig! Ik ha eenakter, die om mijn hals ging liggen, maar ging ik zo krom van zitten.. Vond hij heel jammer, dat het maar even mocht! Ook nu vind ik het heerlijk als de katten erbij komen. Succes met je quilt, ziet er vrolijk uit!