dinsdag 31 augustus 2010

Druk weekend...

... maar wel lekker druk. Het begon zaterdagavond al, na een drukke winkeldag ging ik nog even bij de bridgeclub kijken hoe het was afgelopen met de zomerdrive-finale. Die werd helaas op een overdagse zaterdag gehouden, dus kon ik niet meedoen. We zijn met een aantal bridgers uit eten geweest, wat heel gezellig was. Thuisgekomen nog een deel van de kwalificatie van Formule 1 gekeken, die was opgenomen. (ik neem de uitzending van de BBC op, want die hebben altijd een heel uitgebreide uitzending met lekker veel technische achtergronden en -niet geheel onbelangrijk- David Coulthard in beeld :-)  ).

Zondag stond ik voor mijn doen vroeg op (uhm, half tien) en ben ook meteen wat boodschappen gaan doen, want dan kon ik ten minste een lekker ontbijtje maken (ik had wel voldoende in huis om te overleven hoor, maar nu had ik lekkere dingen voor op brood enzo :-)  ) Ontbijtje gemaakt en de rest van de kwalificatie gekeken. Daarna begon, bijna aansluitend, de voorbeschouwing van de wedstrijd, dus ik kon gewoon TV blijven kijken. Ondertussen heb ik wat voorbereidend werk gedaan aan een projectje dat ik in Deventer wil laten zien en daarom hier nog even niet laat zien. Dit gebruik ik er voor:


Wil je graag zien wat dit wordt? Kom dan gezellig langs op onze stand in Deventer van 10 tot en met 12 september in de Grote Kerk in Deventer. OK, ok, voor diegenen die niet naar de tentoonstelling in Deventer kunnen komen zal ik het tegen die tijd ook hier op het blog laten zien, maar nu nog even niet :-)

Dat voorbereiden kan ik mooi doen in de reclameblokken tijdens de uitzending, die snippers tijd gebruik ik graag voor iets nuttigs, waarbij ik meteen die stomme reclameboodschappen vermijd. Ook tijd kan je 'patchen' het zijn steeds stukjes van een paar minuten, maar opgeteld kan je er heel wat in doen!

Na de spannende race (want: regen en wat domme acties (arch, Seb heeft danwel een milde straf gekregen, maar daarmee heeft Jenson zijn plek in de race en kans op punten nog niet terug) troep op de baan en de safety car) mocht ik een uurtje achter de naaimachine. Daar ben ik verder gegaan met het angelina-project van bovenstaande foto en ik heb Sterk Verdund, in delen doorgequilt. Ik bedoel dat ik niet in een keer het hele ding gequilt heb, het is niet goed voor je lijf om te lang achter elkaar te quilten.



Ik quilt met 'organische lijnen', dus verticale lijnen die niet messcherp zijn, maar uit de losse hand gequilt, ik gebruik hierbij de free-motion-foot en niet een gewoon naaimachinevoetje of een boventransport. Ik vind het veel makkelijker om zo te werken omdat ik dan niet de quilt na elke lijn hoef te draaien, de ene lijn gaat van beneden naar boven en de volgende lijn gaat van boven naar beneden (dus de ene lijn trek je de quilt door de machine naar je toe, de volgende lijn duw je de quilt door de machine van je af). Zou ik dat met gebruik van het machinetransport doen, zonder de quilt steeds te draaien, dan zou ik om en om een hele lijn in de achteruit moeten naaien, wat ik én de machine veel moeilijker vinden om te doen.
Het ging sneller dan ik had verwacht, maar ja, hij is ook niet zo heel groot:


Ik ben erg blij met de textuur die dit quiltpatroon geeft, het is precies wat ik me erbij voorgesteld had. Heb ik hem ook nog even afgebiest? Nee, helaas, ik had geen stof genoeg meer in huis van de restjes, ik had niet verwacht dat dit al af zou zijn ;-)

Nog een klein dingetje om te laten zien, ik heb namelijk EINDELIJK het quiltpatroon voor de rand van het Roos in the corner quiltje uitgewerkt. Ik wilde graag een kabel doen, maar ik zat ermee hoe ik die liet eindigen tegen de hoekblokjes aan, en hoe ik het dan mooi passend zou krijgen. Nu bladerde ik van de week een boekje met Welsh-quiltpatronen door en toen vond ik mijn kabel, ik moet hem nog aftekenen, dus je kunt hem nog niet zien, maar ik heb wel al een papieren mal gemaakt die precies past in mijn rand, nu nog even een van plastic maken...



Plastic mal maken, aftekenen en ... Yes, dan heb ik eindelijk weer een handquiltwerkje klaarliggen!

Oh en nu heb ik helemaal niet meer verteld dat ik zondagavond in de stromende regen heb genoten van een openluchtconcert (jaha, van Acda en de Munnik natuurlijk weer) (ze hadden trouwens een heel leuk voorprogramma in 'Stenley en de Menzo's' als ik het goed schrijf, die kan ik je aanraden!) Met kussens in grote plastic zakken en een poncho en een pet met klep (tegen regen op mijn bril) zaten we in een soort amphitheater in de duinen in Bloemendaal, een heel knus sfeertje en een geweldig concert.

En dat ik zo'n beetje de hele maandag on the road ben geweest, eerst een bezoekje aan een groothandel, met een serie hele gave stofjes in de achterbak terug (ik ga ze morgen laten zien, echt hele smakelijke hapjes, zeker even komen kijken!), daarna langs de IKEA, daar kwam ik toch bijna langs en ik had een nieuwe wasmand nodig (is niet helemaal gelukt, maar natuurlijk toch niet zonder aankopen naar buiten), waar ik onder andere een metalen korfje kocht dat je in een pan kan hangen, waardoor je twee dingen tegelijk in één pan kan koken, zonder dat het door elkaar gaat (leek me handig voor mijn éénpersoonshuishouden). Nou ja en nieuwe afwasborstels enzo... Daarna langs de supermarkt even langs huis, toen naar de opslag en toen door naar Marion om háár auto weer terug te brengen naar z'n baasje :-). Terug naar huis en nog even wat HH dingen doen eten en ook die avond is weer voorbij. (al een tijdje want het is nu kwart over 1! tijd om het bericht af te sluiten en te publiceren, tot morgen!)

Groetjes, 


Merel

Geen opmerkingen: