zondag 15 januari 2012

Over ons buurtje

 Bij ons in het buurtje staat een mooie oude boom:

Het is zo'n mooi plekje dat ik er volgende maand misschien wel een bankje bij zet, zodat de moeders hun kinderen op de schommel:

een beetje in de gaten kunnen houden.
Best kans dat ik twee schommels naast elkaar bouw, want dan kunnen we 's avonds romantisch met z'n tweeën schommelen. Het is natuurlijk wel binnenkort Valentijnsdag, daar moeten we wel even rekening mee houden. Een dagje daarna zal deel 2 van deze BLOM 'ons buurtje' worden gepubliceerd, waarin we verder gaan met het bouwen van ons dorp. Ik denk dat er wel meerdere bomen in ons buurtje staan, dus je zou eventueel alvast een paar boompjes kunnen maken. Er komt wel een overzichtsplaatje van ons buurtje hoor, maar je kan ook lekker zelf je buurtje bouwen.

Er heerst natuurlijk al een hele bouwwoede in Quilty-blog-land, maar dat zijn meer projectontwikkelaars die een heuleboel van 'het zelfde' produceren. Nou niet in ons buurtje!, hier willen we wat verscheidenheid, voor ons geen rijtjeshuizen. Het gaat danook niet zo snel als die massaproductie, maar uiteindelijk komen we er ook in ons buurtje wel :-)

(ik ga me heus ook wel wagen aan het huisjesvirus, je kunt in mijn zijbalk zien dat ik (als echte bouwvakker) me heb opgegeven om ook mee te doen, maar ik laat me niet opjagen hoor, ik ben nog niet begonnen, het komt heus wel, maar het moet niet moeten)

De afgebeelde blokjes zijn gemaakt door Riet.  Dank je wel Riet, dat ik zo meteen de blokjes kan laten zien in echte stof :-)
Als je de special effects op jouw buurtje, die ik in de laatste aflevering van deze BLOM zal onthullen, ook wilt kunnen uitvoeren is het slim om je buurtje bij helder daglicht af te beelden, dus gebruik mooie lichtblauwe luchtjesstof (denk maar aan een zomerzonnig dagje) en vrolijk grasgroen gras. Het zal een quiltje worden dat je in verschillende sferen kunt brengen....

Maak de kettingen van de schommel door een mooie kettingsteek te borduren, zoals op het voorbeeld, of bevestig stukjes ketting 'los' op je werk. En als je dat gezellig vind kan je ook wat kinderen de speelplaats op laten :-)

Veel plezier met bouwen aan ons buurtje,

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

2 opmerkingen:

Sabine zei

Leuk Merel!

Anoniem zei

Het opslaan ging heel snel!
Bedankt Merel!