dinsdag 3 januari 2012

Over oud en nieuw

 
Vandaag was ik in het museum in Huizen, (ik zou nu een linkje aan kunnen maken naar de website, maar die is aldoor met error, dus ik laat het maar), alwaar een tentoonstelling is (nog tot  10 maart 2012) van Textielgroep QS2. Het is niet zo'n grote tentoonstelling, maar als je in de buurt bent, en je houdt van wat experimentele dingen dan is het leuk om even te gaan kijken. Kan je meteen de geschiedenis van dit Zuiderzeeplaatsje bekijken, met onder meer deze mooie kanten mutsen. Kan je je voorstellen dat je altijd maar met zo een muts op liep? Uitkijken bij het oversteken, LOL.

Ik laat maar een ding van de tentoonstelling zien, want anders is het zo zonde.... (ga zelf maar kijken!). Het onderwerp van de tentoonstelling is Textiel & taal, wat ik heel leuk vind uitgewerkt in bovenstaand werk, een soort geheimtaal uitgevoerd in geinige dingetjes. Ik ga nog even studeren of ik eruit kom wat hier nu staat...

Kleine tip voor als je zelf foto's maakt op tentoonstellingen: ik maak na een overzichtsfoto en eventuele details ook altijd even een foto van het bordje, liefst met een stukje van het werkstuk erbij, zodat ik de gegevens over het werkstuk bij de afbeeldingen kan bewaren.

Ondertussen geniet ik erg van mijn vakantie, ik kom bijna niet aan quilten toe, maar dat geeft niet :-) ik ben lekker aan het uitrusten en heb een heel aantal feestelijke dagen gehad met veel lekker eten. Vraag maar niet naar het verhaaltje over het gevulde eitje ;-) maar ik kan je zeggen: gejatte gevulde eitjes zijn nóg lekkerder dan gewone, en zéker als het het allerlaatste gevulde eitjes was....
Had ik al eens verteld dat ik echt dol ben op gevulde eitjes? Ha ha ha.

Josephine, we hebben je wel gemist hoor op die heide die je meldde (1e kerstdag). Daags daarna zijn we maar weer gewoon in het(een) bos gaan lopen.


Groetjes,


Merel

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Merel,
dat ziet er goed gemutst uit, hou ik in gedachten!
Geniet nog maar lekker van je vakantie,groetjes Adri.

Hilde zei

Ook een mooie tentoonstelling. Ik was vandaag in het Tassenmuseum Hendrikje (zeer de moeite) en gisteren in de Hermitage, Helaas niet in Birdblocks... Geniet van je vakantie!