vrijdag 19 oktober 2012

Over Elfjes in banen

Zag je hier al een snoep-stapeltje van de stofjes van de stoffenlijn Woodland. Nu heb ik zelf ook eindelijk een (simpel, dat geef ik toe) ideetje om deze printjes te verwerken: Een strippy!

Oh, dat ik daar niet eerder opgekomen ben, ik ben dol op strippy-quilts en printjes komen daarin heel mooi uit :-)


Zorg er bij het naaien van de stroken voor dat de richting van de printjes (indien van toepassing) de juiste kant op ligt!


Nu ja, en dan maar naaien en hopla:


Ik gebruikte 4 stoffen voor de voorkant, ik sneed de banen uit de lengte van de stof (zodat de afbeeldingen rechtop blijven):
wit:       4 stroken van 23x150 cm
rood-1:  3 stroken van 15x150 cm
geel:     4 vierkanten van 13x13 cm
rood-2:  4 stroken van 13x150 cm (voor de randen, deze stof heeft geen bepaalde richting)

Gebruik een naadje  van 7,5 mm en naai de stroken wit en rood-1 om en om aan elkaar. Meet de breedte van de top, dit zou 126,5 cm moeten zijn. (maar als dat niet zo is, is dat niet heel erg). Snijd nu de stroken (rood-2) voor boven en onder op deze maat.

Naai de gele blokjes aan de zijkanten van de korte twee stroken (let op de richting van de printjes!)
Naai de twee lange stroken rood-2 aan de zijkanten van de top en naai nu de boven en onder strook erlangs...



Ach en als je dan toch bezig bent, naai dan ook meteen een improv-achterkant, LOL:


(en leg vervolgens je werk onderop de stapel 'nog te quilten'   ;-(   nou ja ik heb in ieder geval iets om naar uit te kijken!)

(Ik zal mij komend weekend weer netjes houden aan het nodige quiltwerk dat er al lag! Zo nu en dan moet ik mezelf daar even aan herinneren, maar ik vind het quilten van quilts echt leuk om te doen :-) Alleen jammer dat het wat meer tijd kost dan patchen, meestal)

Groetjes,


Merel
 
www.birdblocks.com

4 opmerkingen:

inge zei

da's inderdaad ook een heel leuke verwerking van die prachtige stofjes!

Anita A zei

Hoi Merel,
Dat is een leuke top geworden. Zou een mooie droom quilt kunnen worden??
groet,

Marina Fluit zei

Waarom zou je het ook moeilijk maken met zo'n leuk stofje? Leuk gedaan!
Fijn weekeinde met veel quiltwerk ;-)
Marina.

Anoniem zei

Hoi Merel, ziet er leuk en fleurig uit,maar dat is jou wel toevertrouwd.
Groetjes Adri.