dinsdag 22 januari 2013

Over kleuren...

... raak ik nooit uitgesproken, ik ben dol op regenbogen en dat zie je in de winkel goed terug :-)

Dit is zo'n mooie serie dat ik hem maar gewoon in z'n geheel heb aangeschaft!
Wacht, ik laat hem van wat dichterbij zien:
 
Kijk ook even goed naar de Fat quarters die er liggen, want niet alle stoffen passen hier op het quiltrek, dus er is zelfs nog meer leuks (die wilde veren links op de foto)!



Mooie swirls en krullen, maar toch, door de toon-op-toon heel geschikt als basisstof. Je ziet tegenwoordig steeds vaker dat de geijkte 'marmer' wordt vervangen door zo'n soort achtergrond. Net even wat spannender, maar weer niet zo druk dat het de rest van het patchwork overheerst.


Oh, deze krullen mogen ze van mij nog wel in 100 kleuren maken ;-)

Naast al dat kleurrijks wil ik ook eens proberen om wat witte printstofjes te laten zien, maar omdat je de printjes op een foto niet kan zien heb ik ze (enkel van stof) op een zwarte ondergrond gelegd. Dit maakt dat je de kleur (wit) van de stof niet juist ziet(!), maar wel wat voor leuks men erop heeft geprint:

swirly


dandelion


schermbloem


dots


target

De stoffen zijn niet allemaal even helder wit, maar ze zijn wel allemaal wit hoor. Soms lijkt de een wat warmer wit dan de andere, maar dat komt vaak door de dichtheid van de print die erop zit. En het ene wit is nou eenmaal het andere niet.

@ Inge: ik hoop dat je hier wat aan hebt ;-)


Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

4 opmerkingen:

inge zei

heel erg lief van je Merel! en ik wil Dots!

Anoniem zei

Die paardenbloempluisjes zijn lief! Groeten, Astrid

Anoniem zei

Hi Merel wat een mooie stoffen ook die kleurtjes....prachtig!
Groetjes Adri.

Marjon Savelsberg zei

Wat een geweldige stofjes :-)