woensdag 23 januari 2013

Over pompoen

En dit keer weer eens het etenswaar en niet de kleur ;-)



Ik had het eigenlijk nog nooit gehad. Misschien wel eens ergens door, als saus ofzo, maar nog nooit in de categorie: men neme een pompoen...

Dus toen ik van die prachtige oranje pompoenen in de supermarkt zag, moest ik toch even nadenken, want ja hoe, wat... etc. Maar wie niet waagt blijft maagd, dus hup in de mand dat ding.

Thuis maar eens een recept opgezocht. En nog een. En nog een en die leek me dan wel wat, niet te ingewikkeld. Dus:

Parten snijden van ongeveer 1,5 cm dik (wat nog best moeilijk is, moet ik toegeven), het zaad deel eruit scheppen. Met olie besprenkelen.
Een mix maken van paneermeel met wat kruiden (knoflook en Italiaanse kruiden) en de pompoenparten daarin wentelen, dan op een bakplaat met bakpapier leggen en er nog wat geraspte kaas op strooien. Eventueel peper en zout toevoegen.

25 minuten in de oven roosteren op 200 graden Celcius (voorverwarmd)
(dat was nog bijna heel verward geworden, want ik vergat de m te typen, freudiaans? wie zal het zeggen)

Wat ik heel verrassend vond is dat het de volgende dag koud ook nog heel lekker was, even proeven voordat ik ze de oven weer in wilde schuiven om op te warmen, mondde erin uit dat ik ze al lekker aan het opsmikkelen was voordat de oven heet was ;-)

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

2 opmerkingen:

Anita A zei

Hoi Merel,
Pompoensoep is ook heel lekker, en op z'n Thais klaargemaakt met rode curry en kokosmelk, ook heel erg lekker, het water loopt me in de mond terwijl ik dit typ, hahahaha.

Miranda zei

ook hier zijn we dol op pompoensoep en niet te vergeten de pompoencakerol met cheesecream laag. Del is, zoals Jaimy Olivier het zo zegt. Maar jouw recept ga ook ik gauw eens uitproberen.