zaterdag 1 juni 2013

Over eenzame sokken

Omdat ik nog heel hard bezig ben met de voorbereidingen voor de Dolly quiltjes die ik vanaf augustus kan gaan laten zien*, heb ik wat minder Work-in-progres berichtjes voor jullie dan anders ;-) Dat gaat binnenkort heus wel weer veranderen hoor, maar ja ondertussen wordt hier achter de schermen keihard gewerkt (en oh zo'n lol met het ontwerpen en testen). Maar ja jullie willen toch wel zo nu en dan wat zien toch? Gelukkig maak ik ook nog wel eens iets mee...



Zo liep ik van de week in onze bibliotheek (in Amsterdam naast het Centraal Station op een paar minuten lopen in oostelijke richting dan) op de verdieping met o.a. de kookboeken (en ik heb niet eens een kookboek uitgezocht!), ik geloof dat dat de 5e is, maar het kan ook de 6e verdieping zijn. Kwam ik toch ineens dit kunstwerk tegen!


Een kunstwerk gemaakt van sokken!

En dichterbij:

Helemaal geweldig toch, ik werd er vrolijk van.

De uitleg:


En ook nog een gedichtje (we zijn wel in een bibliotheek hè):


Nou heb ik daar dus eigenlijk nooit last van. Ik heb wel eens een enkele, maar dat is dan bewust omdat de 'andere' stuk is en weggegooid. Maar omdat ik nog meer dezelfde heb houd ik dan die enkele om aan te sluiten aan de volgende van wie de partner stuk is afgevoerd.

Nou ja, dat was vroeger zo. Op een gegeven moment werd ik een beetje moe van het uitzoeken van al die sokken na elke witte was (al mijn (overigens) gekleurde sokken gaan in de witte was, maar dat is weer een ander verhaal). Dat zijn soms wel 14 paar, want de witte wasmand is niet elke week vol.

Goed de sokken waren toch al wat ouder en het werk was saai en werd uitgesteld. Met als gevolg een berg ongesorteerde sokken. Blegh. Daar ga ik iets aan doen.

Dus alle goede sokken gedoneerd aan een goed sokken-doel. En 15 paar nieuwe DEZELFDE sokken gekocht :-) Die kieper ik dus nu na het drogen gewoon allemaal in een mandje en ik vis er daar elke morgen 2 schone uit. Zo nu en dan even omschudden om de minder gebruikte van onderop boven te krijgen en hupla, ik ben klaar ;-)

Voor sokken die je wel kunt zien heb ik wel een paar nette in verschillende kleurtjes en die zitten heus netjes bijelkaar gedraaid in hun mandje, maar de gewone bulk, die zijn lekker allemaal hetzelfde en uitwisselbaar ;-)


*)


Het gaat een speciaal jaar worden, want komende zomer bestaat Birdblocks 10 jaar! Dat ga ik vieren met een nieuwe club: De Dollyquiltclub! Elke maand krijg je een pakketje met patroon en stof voor een dollyquilt. Een dollyquilt is een klein quiltje in een maat die geschikt is voor een pop of Dolly. Het is een mooie maat om een bepaalde techniek of kleurencombinatie op uit te proberen zonder dat je meteen aan een groot project of grote hoeveelheden stof vast zit. En het is ook nog eens leuk om te maken en leuk om regelmatig een 'Affo' te hebben ;-)

Ik ga hierin MODerne technieken toepassen en ik zal bepaalde 'regels' van de kleurenleer gaan toepassen en bespreken. Dus gaandeweg kom je 'als vanzelf' in aanraking met goede kleurcombinaties en zul je zien waarom iets werkt. 

Daarnaast als extraatje vanwege onze verjaardag voeg ik bij de pakketjes voor alle clubleden die zich meteen  inschrijven voor het hele jaar per keer stof en beschrijving voor één blok toe voor de Birdblocks jubileum quilt: Paradijsvogelfeestboom. Je spaart dus in de loop van het jaar een gratis quilttop bij elkaar :-)

Je kunt je opgeven voor het hele jaar, maar je kan de pakketjes ook per keer kopen (zolang de voorraad strekt, geen garantie tenzij je je van te voren opgeeft). Het project van de Paradijsvogelfeestboom kan je ook los van de Dollyquiltclub kopen, dit zal eens per maand steeds verder worden onthuld.

Heb je interesse in (een van) deze projecten dan kan je een email sturen naar: feest @ birdblocks . com  (even de spaties er tussenuit laten, bij een eventuele foutmelding kan de email ook gewoon naar info). Zodra we dan meer weten over deze projecten ontvang je een email en kan je je inschrijven! Let the party begin (in augustus)!

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

2 opmerkingen:

Anoniem zei

wat leuk, al die verweesde sokken. Hier gaan de enkelingen in een mandje, en eens in de zoveel weken ga ik weer koppelen om tot soms meer dan 30 paar te komen. BB al bijna 10 jaar, wow feestje!

Marina. zei

Ik vind hem prachtig! Ik hoop dat hij daar nog een maandje of zo blijft hangen. Ik ga er in de zomervakantie dan zeker naar kijken. Ik moet er ook steeds erg om grinniken!
Marina.